شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / امام جمعه تبریز با تاکید بر این که قطع دست مفسدان مهمتر از فساد است، گفت: باید عدالت را به مطالبه عمومی تبدیل کرد تا عطر عدالت جامعه را سرزنده و با نشاط نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز ، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، امروز در خطبه‌های این هفته تبریز با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه ویروس فساد خطرناک‌تر از ویروس کروناست، اظهار کرد: اینکه چرا در مبارزه با فساد باید قاطعیت به خرج داد، به این منظور است که روح امید به اصلاح و اعتماد به نظام و ساختارها و کارآمدی نظام تقویت و افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد فقط اثر و برکت اقتصادی ندارد، بلکه آثار سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی اعتقادی دارد، ادامه داد: مبارزه با فساد اعتماد و مشارکت مردم در حمایت از انقلاب را افزایش می‌دهد و آسیب‌های اجتماعی را فرو می‌کاهد و فرهنگ کار و تولید درست را رواج داده و نگاه باور دین و ارزش‌های دینی را که حاکمیت آن از حکومت اسلامی انتظار می‌رود را تقویت می‌بخشد.

امام جمعه تبریز با درخواست اکید از دست اندرکاران مبارزه با فساد در  مواجهه قاطعانه در مبارزه با فساد، گفت: باید عدالت را به مطالبه عمومی تبدیل کرد تا عطر عدالت جامعه را سرزنده و با نشاط نگه دارد.

وی با بیان اینکه چرا باید دست مفسد اقتصادی را قطع کرد، اظهار کرد: فساد و فساد اقتصادی مانند ویروس خطرناک است و اگر جلوی آن گرفته نشود، قطعا ریشه ‌می‌دواند قطع دست مفسدان نماد اقدام و عمل است که البته مبارزه با فساد با سخنرانی و مصاحبه انجام نمی‌شود و نیاز به برنامه و عمل دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: قطع دست مفسدان مهم‌تر از فساد است، به طوری که اجرای آن نماد مبارزه با فسادی است که در پیکره جامعه جاری شده است.  

وی متذکر شد: اعتماد مردم امروز مهم‌ترین سرمایه نظام است و حتی در بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب ایشان باور عمیق به‌فعالیت‌های رسانه‌ای به شکل حسرت‌آمیز داشتند، به طوری که فرمودند «کاش افرادی بتوانند، مانند شهید آوینی جهاد عظیم مقابله با کرونا را روایت کنند».

امام جمعه تبریز با اشاره به فرازهای دیگر بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان قوه قضائیه، توضیح داد: اوج بروز دغدغه رهبری برای جلب اعتماد مردم در نکته پایانی بیاناتشان نمایان بود، به طوری که ایشان آماردهی صرف را کافی ندانسته و فرمودند «قوه قضائیه باید به این مساله توجه کند و صرفا کار  تبلیغاتی و آماردهی نباشد، زیرا سخنگوی قوه قضائیه هر هفته آمار می‌دهد که کارشان ارزشمند است، ولی کافی نیست زیرا  ذهن مردم به معنای واقعی کلمه باید متوجه این قضایا باشد و برای این منظور کار هنری و رسانه‌ای لازم است و آن موقع است که مردم اعتماد خود نسبت به نظام را به دست می‌آورند».

وی ادامه داد: البته در این میان افرادی هم پیدا می‌شوند  تا اعتماد مردم را بگیرند. این افراد باید بدانند در صدد فرعی‌سازی مشکلات کشور هستند و موضوعات اصلی کنونی کشور حل مشکلات اقتصادی معیشتی و فرهنگی کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در آذذبایجان شرقی ابراز داشت: یاد کشته شدگان حادثه کلینیک تهران را گرامی داشته و  این مصیبت را به خانواده داغدار آنان تسلیت  و روز قلم را به همه نویسندگان تبریک گفت.

خطیب نماز جمعه تبریز در ادامه با تاکید بر اینکه اگر پیشرفت صنعتی و رونق اقتصادی باشد، ولی عدالت اجتماعی نباشد، وضعیت همیشه خراب خواهد بود، گفت: ما رونق اقتصادی را در کنار عدالت اجتماعی می‌خواهیم.

وی افزود: عدالت اجتماعی یکی از اصلی‌ترین خطوط و راهی برای پرکردن شکاف بین مردم و رفع تبعیض است که اینها جزو بزرگترین و مهم‌ترین مسوولیت ما است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به ولادت با سعادت امام رضا(ع)، گفت: دعوت امام رضا توسط مامون به خاطر چندین هدف بود که این اهداف اعم از "تبدیل مبارزه شیعه به عرصه آرام و بی‌خطر، کنترل فعالیت‌های امام هشتم، ایجاد فاصله میان مردم و امام رضا(ع)، کسب وجهه و حیثیت معنوی برای مامون، تبدیل امام هشتم به توجیه‌گر زشتی‌های دستگاه خلافت" بود.

وی ادامه داد: امام هشتم با شرایطی از قبیل عدم دخالت در حکومت، حمایت همه جانبه و همیشگی از مردم این دعوت را پذیرفت که کار ایشان موجب دلگرمی مردم هم شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha