سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجاب

حوزه/ امام جمعه شهرستان مریوان گفت: حجاب سلاح زن مسلمان است، لذا دشمن با استفاده از جنگ نرم به دنبال از بین بردن این ارزش الهی است.

ماموستا مصطفی شیرزادی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان ضمن تبریک هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: حجاب از اصول بدیهی و اولیه اسلام است که باید به بهترین نحو ممکن رعایت شود.

امام جمعه شهرستان مریوان ادامه داد: حجاب را نباید تنها مختص به زنان و پوشش و لباس دانست، بلکه حجاب و عفاف زیرمجموعه های بسیاری دارد.

وی با اشاره به اینکه حجاب وجه تمایز زن مسلمان است، اظهار کرد: انسان برای داشته هایش که برای آنها ارزش قائل است، مصونیت می خواهد، لذا نباید گفت که حجاب برای زن مسلمان یک محدودیت است.

ماموستا شیرزادی به سخنی از شهید مطهری اشاره کرد و بیان داشت: علامه شهید مرتضی مطهری درباره حجاب جمله زیبایی دارند، می گوید:« اگر بی حجابی تمدن است، پس حیوانات از ما متمدن ترند». این جمله ایشان دارای معانی گسترده و عمیقی است.

امام جمعه شهرستان مریوان در ادامه با انتقاد از کم رنگ شدن حجاب، بیان داشت: حجاب، سلاح زن مسلمان است، لذا دشمن با استفاده از جنگ نرم و القا باورهای غلط به دنبال از بین بردن این ارزش الهی در بین بانوان است.

وی تصریح کرد: متاسفانه باید اذعان کرد برخی خانواده ها از شبکه های ماهواره ای که جز تخریب بنیان خانواده و اعتقادات اسلامی کار دیگری ندارند، استفاده می کنند.

ماموستا شیرزادی اظهار کرد: شبکه های ماهواره ای داشته های زن مسلمان را از او می ستانند و آنچه که خود دوست دارند به جامعه بانوان مسلمان هدیه می دهند و این هدیه چیزی جز بدحجابی و دور شدن از اصل دین نیست.

امام جمعه شهرستان مریوان در پایان گفت: نباید مباحث مهم و حساس عفاف و حجاب را تنها به یک هفته در سال خلاصه کنیم، بلکه حجاب امری بدیهی و عینی در بین امت اسلام است و این مهم باید در طول سال همیشه از دغدغه های جامعه باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha