پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی

حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه گفت: حوزه باید همواره پویا، مطالبه گر و از روحیه ای انقلابی برخوردار باشد و نباید حوزویان خود را در حجره ها محصور کنند.

حجت الاسلام سیدتوفیق رضایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کردستان اظهار داشت: کسانی که قصد ورود به حوزه را دارند، باید دارای چندین صفت و ویژگی بارز باشند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه به این ویژگی ها اشاره کرد و بیان داشت: بصیرت، اراده، عقلانیت، روحیه انقلابی و... برخی از این صفات برای هر طلبه می باشد.

وی ادامه داد: همه می دانیم که حوزویان در کنار ملت ایران به رهبری امام راحل سالهای متمادی علیه حکومت زور و ظلم ستم شاهی مبارزه کردند و کسی نمی تواند منکر نقش مهم حوزویان در این مبارزه برای آزادی باشد، لذا حوزه باید همواره پویا، مطالبه گر و از روحیه ای انقلابی برخوردار باشد و نباید حوزویان خود را در حجره ها محصور کنند.

حجت الاسلام رضایی بیان کرد: عدم اطلاع رسانی دقیق رسانه ها در معرفی جایگاه حوزه های علمیه متاسفانه این باور را در عامه جامعه به وجود آورده است که حوزه مکانی صرفا آموزشی و دینی است که این یک باور اشتباه است و اتفاقا دشمنان این باور را در افکار عمومی تقویت می کنند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه ادامه داد: طلبه باید مطالبه گر، انقلابی و با علم باشد و نسبت به اتفاقات پیرامون خود بی تفاوت عمل نکند، البته این بدان معنا نیست که در مسیر جریان های سیاسی قرار  بگیرد، بلکه باید سیاست را خوب بشناسد.

این استاد حوزوی اظهار کرد: انزوای حوزه های علمیه و منفعل شدن آنها یکی از صدها برنامه دشمن علیه این مراکز دینی است که نمونه های بسیاری از این توطئه ها را در عمر انقلاب به عینه همگان دیده ایم.

حجت الاسلام رضایی تصریح کرد: تا زمانی که طلبه از روحیه مطالبه گری و انقلابی گری برخوردار نباشد، حوزه هرگز نمی تواند به وظیفه و رسالت اصلی خود که انتشار و نشر معارف دینی در جامعه اسلامی است، عمل کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha