جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیرکل صدا و سیمای فارس

حوزه/ مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس گفت: امید ما در رسیدن به رسانه در تراز جمهوری اسلامی به علمای دینی است که برای ما تعریف کنند در رسانه تراز دین چه بگوییم و چگونه بگوییم تا بتوانیم مخاطب خود را یک گام جلو ببریم و نزدیگ دیدگاه های امام شویم.

به گزار خبرگزاری «حوزه» از شیراز، سید محمدتقی سهرابی در گردهمایی جمعی از ائمه جماعات مساجد که در مسجد سلمان فارسی صدا و سیمای مرکز فارس برگزار شد، به تشریح دغدغه های رسانه در حوزه دین پرداخت و اظهار داشت: امیدواریم با کمک این جمع بتوانیم رسانه ای در تراز جمهوری اسلامی شکل دهیم و فردا روزی که جمهوری اسلامی ها در جهان برپا خواهد شد الگوی جامعه دینی را از ما طلب کنند.

وی در خصوص بیانه گام دوم انقلاب نیز اضافه کرد: وارد گام دوم انقلاب اسلامی شده ایم و مقام معظم رهبری نیز با صدور فرمان ما را به خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی دعوت کرده اند، هر کدام از ما در هر موقعیتی که هستیم باید بکوشیم تا وظیفه خود را در تراز جمهوری اسلامی تعریف کنیم، همچنین نگاهی به گذشته داشته باشیم و نقاط قوت را بیشتر و نقاط ضعف را کمتر کنیم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس با بیان اینکه جامعه‌شناسان و روانشناسان برای مکان، ویژگی ها و مؤلفه هایی قائل هستند که موجب تمایز بین مکان ها می شود، هر مکان به اعتبار نوع و ماهیت آن از دیگر مکان ها تمییز داده می شود، عنوان کرد: در دیدگاه دینی و اسلامی مسجد از جمله مکان هایی است که از صدر اسلام تا انقلاب اسلامی، تحولات زیادی را در جوامع اسلامی موجب شده و شکل داده است.

وی در ادامه افزود: حضرت امام می فرمایند که این مسجدالحرام و مساجد دیگر در زمان پیامبر(ص) مرکز جنگ ها، سیاست ها و مرکز امور اجتماعی سیاسی بوده است، مقام معظم رهبری نیز می فرمایند ملت ایران باید مساجد را مغتنم بشمارند و پایگاه روشنگری و استقامت ملی ببینند.

سهرابی ادامه داد: تدبیر نماینده ولی فقیه در فارس نیز این است که ما از جایگاه مسچد علاوه بر مباحث عبادی فراتر برویم و مسجد را همانند مساجد صدر اسلام و مساجدی که از آغاز پیروزی انقلاب منشأ اثر بود در عصر کنونی فعال تر نشان دهیم، که نمونه بارز آن در ایام کرونا با کمک های مؤمنانه ای که مساجد محور آنان بودند را شاهد بودیم، امروز نیز این موضوع ما را بر آن می دارد که این پایگاه و جایگاه را از انزوا خارج کنیم و فعالیت هایی که همواره داشته را مجدد بازنمایی کنیم و این پایگاه عظیم اجتماعی را در جایگاه اصلی تعریف کنیم.

وی نقش مسجد و منبر در ارتباط و رسانه اشاره و خاطرنشان کرد: در نگاه برخی از علما، ارتباطات رسانه، مسجد و منبر محسوب می شود، اگر بپذیریم که تعریف رسانه، ترکیبی از پیام فرست، پیام گیر و کانال ارتباطی است، مسجد و منبر یک رسانه است و نقش تاریخی خود را به عنوان یک رسانه ایفا کرده و موفق بوده است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس بیان داشت: امید ما در رسیدن به رسانه در تراز جمهوری اسلامی به علمای دینی است که برای ما تعریف کنند در رسانه تراز دین چه بگوییم و چگونه بگوییم تا بتوانیم مخاطب خود را یک گام جلو ببریم و نزدیگ دیدگاه های امام شویم.

وی با بیان اینکه رسانه به شکل نوین خود ساخته و پرداخته نظریه پردازی غربی است، تاکید کرد: متاسفانه همچنان در دانشگاه های ما در حوزه ارتباطات و رسانه همچنان که در بیشتر علوم انسانی نظریه، نظریه پردازان غربی تعریف می شود و کسانی که برای تولید پیام تربیت می کنیم کسانی هستند که از آبشخور آنان مشی می کنند، شاید توقع زیادی است از افرادی که این شکلی تعلیم می بینند تولید پیام هایی را در تراز دین و جمهوری اسلامی طلب کنیم.

سهرابی در خصوص موسیقی نیز گفت: هنوز در صدا و سیمای جمهوری اسلامی تکلیف با موسیقی روشن نیست، ابراز کرد: همواره یکی از مشکلات و چالش های ما موسیقی است، همچنین در سایر امور نیز این‌گونه است.

وی در پایان به علت راضی بودن مقام معظم رهبری از سپاه پاسداران اشاره کرد و بیان داشت: یکی از مهمترین دلایلی که رهبر معظم انقلاب از سپاه راضی است این بوده که عقیدتی سیاسی ها در این مجموعه فعال بوده اند و ما در صدا و سیما از این محبت کم بهره ایم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha