جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
استاندار فارس

حوزه/ استاندار فارس گفت: مسئولان نباید هیچ گاه از ایفای نقش های مانند، روشنگری و اطلاع رسانی، مشارک افزایی، ترویج معارف دینی، فرهنگی و نظارت عمومی ائمه جمعه دلخور شوند، این نقش های ائمه جمعه است و باید به آن نیز تاکید شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، عنایت الله رحیمی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که در امام جمعه شیراز برگزار شد، ضمن تبریک هفته عفاف و حجاب اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم توصیه های دین اسلام را در این زمینه عملیاتی کنیم.

وی در ادامه با اشاره به هفته بزرگداشت اقامه نماز جمعه، اضافه کرد: حدود 100 نماز جمعه در فارس ائمه از شیعه و سنی داریم، همچنین برای ارتباط با ائمه جمعه در صدد برگزاری نشستی به صورت مجازی با مجموعه استان هستیم که ائمه جمعه بتوانند مطالب خود را بیان کنند.

استاندار فارس شاخصه های ماندگاری ائمه جمعه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: حق طلبی، آزاده خواهی، ظلم ستیزی، توجه به معنویت و اخلاق، رعایت انصاف، عدالت، مردم دوستی و تواضع و ارتباط اجماعی از جمله شاخصه های ماندگار ائمه جمعه ای است که در ذهن مردم مانده اند.

وی به نقش ائمه جمعه نیز اشاره کرد و بیان داشت: نقش ائمه جمعه وحدت آفرینی است، درواقع اینکه بتوانند انسجام اجتماعی را ایفا کنند، روشنگری و اطلاع رسانی، مشارک افزایی، ترویج معارف دینی، فرهنگی و نظارت عمومی از جمله دیگر نقش های مهم ائمه جمعه است که به آن نیاز داریم.

رحیمی خاطرنشان کرد: مسئولان نباید هیچ گاه از ایفای نقش های مانند، روشنگری و اطلاع رسانی، مشارک افزایی، ترویج معارف دینی، فرهنگی و نظارت عمومی ائمه جمعه دلخور شوند، این نقش های ائمه جمعه است و باید به آن نیز تاکید شود.

وی همچنین افزود: گلایه ما از بیان انتقادات و مشکلات از سوی ائمه جمعه نبوده، بلکه این است که چرا نیمه خالی لیوان دیده می شود، زحمات نظام و دولت نیز باید دیده شود البته که انتقاد نیز باید وجود داشته باشد.

استاندار فارس گفت: شأن همه همکاران در دولت را شءن خدمتگذاری و نوکری مردم می دانیم و هیچ شان دیگری برای خود قائل نیستیم در این چهار چوب است که می توان کاری را برای مردم انجام داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha