پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حدائق - شیراز

حوزه/ مدیرعامل بنیاد مهدویت شیراز به هجمه های دشمنان در شبکه های مجازی اشاره کرد و گفت: شبکه های مجازی فرصت آمدن جوانان به مساجد را گرفته است، از این رو باید برنامه ها و فعالیت های مطلوبی را برای جوانان انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق در گردهمایی جمعی از ائمه مساجد شیراز که با موضوع مسجدمحوری و شبکه بندی مساجد در مسجد سلمان فارس صدا و سیمای مرکز فارس با حضور نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه فرصت ها به پایان خواهد رسید، اظهار داشت: شیراز در گذشته علمایی را در خود دیده بود که اکنون در دنیا نیستند، در صد سال آینده هم این شهر به دست کسانی اداره خواهد شد که از ما خبری نخواهد بود، از این رو باید تا دستمان می رسد کار خیری انجام دهیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کار مناره مساجد نشان دادن مسجد به مردم است، اضافه کرد: کار روحانیون و ائمه جماعات نیز این‌گونه است، حضور طلاب در کنار ائمه جماعات نیز می تواند تأثیرگذار باشد.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه در خصوص حضور طلاب در مساجد و مدارس، عنوان کرد: حضور طلاب در این بخش ها می تواند ارتباط دانش آموزان با اولیا را افزایش دهد، همچنین نتیجه آن در کارهای مردمی و جهادی نیز اثرگذار خواهد بود.

وی به فعالیت های مسجدالنبی و مسجدالرسول اشاره کرد و بیان داشت: وجود صندوق قرض الحسنه، فعالیت های جهادی، فرهنگی، حضور طلاب جوان در مساجد و مدارس، برگزاری جلسات اولیای مدارس در مساجد از جمله فعالیت های این دو مکان مقدس به شمار می رود.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق مردمی بودن را یکی از ویژگی های رسول الله(ص) دانست و تصریح کرد: روحانیون و ائمه جماعات مساجد باید مردمی بودن که سیره نبی مکرم اسلام(ص) است را در سیره خود قرار دهند.

وی در پایان به هجمه های دشمنان در شبکه های مجازی اشاره کرد و گفت: شبکه های مجازی فرصت آمدن جوانان به مساجد را گرفته است، از این رو باید برنامه ها و فعالیت های مطلوبی را برای جوانان انجام دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha