پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طلاب جهادگر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر از تشکیل گروه طلاب و روحانیون جهادگر بوشهر برای همراهی با بیماران کرونایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به تشکیل گروهی از طلاب با عنوان طرح «همراهان بیمار»، اظهار داشت: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور طلاب و روحانیون در عرصه های مختلف خدمت رسانی حاضر شدند و با ایجاد کارگاه های تولید ماسک و دستکش و نیز گندزدایی و ضدعفونی معابر و اماکن عمومی شهرهای استان سهم مهمی را در عرصه خدمت رسانی به جامعه ایفا کردند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر تغسیل، تکفین و تدفین اموات کرونایی را از دیگر فعالیت های طلاب و روحانیون جهادگر در استان برشمرد و گفت: علاوه بر این گروه هایی تحت عنوان «همراهان بیمار» در سطح کشور تشکیل شده است که کار رسیدگی به امور بیماران کرونایی را در بیمارستان های کشور انجام می دهند.

وی با اشاره به تشکیل این گروه جهادی در استان بوشهر، ابراز داشت: این کار برای اولین بار از استان قم آغاز شد و سپس تیمی متشکل از طلاب و روحانیون سطح کشور به نقاط مختلف کشور سفر کردند تا این طرح نیز در دیگر استان ها اجرایی شود.

حجت الاسلام خدری با اشاره به اهمیت این طرح، گفت: استان بوشهر پس از استان های قم و خوزستان به عنوان استان سوم این طلاب جهادگر انتخاب شده است که برای اجرای این طرح تلفیقی از طلاب جهادگر استان و کشور برای انجام این کار خداپسندانه دور هم جمع شدند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر ۱۷ نفر از طلاب و روحانیون استان در دو بیمارستان شهدای خلیج فارس بوشهر و بیمارستان شهید گنجی برازجان به انجام کار جهادی همراه بیمار می پردازند، خاطرنشان کرد: این کار به صورت دو شیفت صبح و بعدازظهر انجام می شود که از این تعداد ۱۰ نفر در بیمارستان بوشهر و هفت نفر نیز در بیمارستان برازجان به انجام این فعالیت جهادی مشغولند.

وی روحیه دادن به بیماران و کادر درمانی و پرستاران و غذا و دارو دادن به بیماران را از جمله فعالیت های طلاب و روحانیون در این طرح دانست و اظهار داشت: مهمترین قسمت این کار دلگرمی به بیمار و کادر درمانی و روحیه بخشی به آنان است.

حجت الاسلام خدری با بیان اینکه حضور این افراد در بیمارستان بیماران کرونایی ایثار است، گفت: طلاب و روحانیون با وجود اینکه می دانند امکان ابتلا به ویروس کرونا در این مکان ها وجود دارد اما با ایثار و از خودگذشتگی در این مکان ها حضور بهم می رسانند تا یاری‌گر کادر درمان و مدافعان سلامت باشند.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر از فعالیت ۳۰ نفر از طلاب جهادگر در تغسیل، کفن و دفن اموات کرونایی استان خبر داد و گفت: حوزه علمیه استان جهت حضور طلاب در این عرصه جهادی فراخوان زده و طلاب پس از اعلام آمادگی به لحاظ توانمند بودن در امور بیمارستانی و داشتن شرایط جسمی سالم و نداشتن بیماری زمینه ای مورد گزینش قرار می گیرند.

وی از برگزاری دوره توجیهی برای طلاب جهادگر خبر داد و گفت: به جهت آشنایی بیشتر طلاب با شرایط این دوره برگزار شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha