سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
جمالی

حوزه/ دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان بوشهر از راه اندازی دفاتر نمایندگی این بنیاد در شهرستان ها و برگزاری مسابقه «دختران چادری فرشته اند» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه ار بوشهر، حجت الاسلام یوسف جمالی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به ۲۱ تیرماه روز عفاف و حجاب گفت: بی گمان چنین مناسبتی صرفا یادآوری ملی رویداد تلخ مسجد گوهرشاد و آن جنایت تاریخی نیست، بلکه علاوه بر آن بیانگر مسئولیتی است که در صیانت از قلمرو حجاب اسلامی متوجه آحاد مردم، سازمانها و تشکلهای مردمی، رسانه ها، نهادهای اجتماعی و به ویژه دولتمردان و مدیران نظام اسلامی است.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان بوشهر اظهار داشت: عفاف و حجاب زنان یکی از پیش شرط های موفقیت و حضور موثر در عرصه های اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه حجاب مهمترین نماد و هویت زن در اسلام است اظهار داشت: ارزش و جایگاهی که انقلاب اسلامی برای زن قرار داده است در هیچ جای دینا وجود ندارد ولی برخی جریان ها با اغراض سیاسی و استکباری به دنبال مخدوش کردن  چهره زن در اسلام و انقلاب هستند.

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان بوشهر بیان داشت: امروز هدف اصلی دشمنان انقلاب در عرصه فرنگی ازبین بردن کانون خانواده و شخصیت مقدس مادر است لذا برای نهادینه کردن حجاب و عفت زنانه باید از خانواده و نگاه تربیتی  از دوران نوجوانی برنامه ریزی و شروع کرد.

حجت الاسلام جمالی گفت: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی به شدت گسترش یافته است، ولی اکثر خانواده ها سواد رسانه ای و نحوه استفاده مفید یا مقابله با اثرات مخرب آن را نمی دانند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر افزود: سواد رسانه ای مانع از آسیب دیدن کانون خانوده هاست و نهاد های مردمی و دولت باید با آموزش، سواد رسانه ای خانواده ها را افزایش دهند، نداشتن سواد رسانه ای باعث می شود ویروس های رسانه ای به عمق ذهن ها نفوذ کند.

وی با اشاره به آمار های رسمی مبنی بر اینکه زنان و بانوان استان بوشهر از نجیب ترین های کشور است، اظهار کرد: باید با انجام کارهای فرهنگی و اقدامات روشنگرانه، پاسخ به شبهات، جوانان را با مقوله عفاف و حجاب مانوس تر کرد.

عضو شورای فرهنگ و عمومی استان بوشهر از راه اندازی دفاتر نمایندگی بنیاد عفاف و حجاب در شهرستان ها خبر داد و گفت: به مناسب هفته عفاف و حجاب مسابقه «دختران چادری فرشته اند» در سطح ملی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha