سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
دانش افزایی اساتید

حوزه/ کارگاه دانش افزایی اساتید مدارس علمیه سطح استان فارس به صورت حضوری با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و ویدئوکنفرانس همزمان در بیش از ۳۰ مدرسه علمیه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، کارگاه دانش افزایی اساتید مدارس علمیه استان فارس با حضور حجت الاسلام والمسلمین حیدری فسایی و با موضوع طرح درس تطبیق العلم شامگاه روز شنبه در مسجد شهدا شیراز و همزمان در بیش از ۳۰ مدرسه علمیه به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

اساتید حوزه مدارس علمیه در شهرستان ها مخیر بودند که به صورت حضوری در جلسه شرکت کنند و یا اینکه با حضور در مدرسه خود به صورت ویدئوکنفرانس از نشست استفاده کنند.

همچنین در این دوره گواهی اساتید صادر شد.

موضوع نشست نیز درس تطبیق العلم بود که تطبیق نکات کلیدی هر علم بر مثال‌های واقعی به تبیین درآمد.

اهم فواید این درس عبارت بود از:

تحول در نحوه تحصیل علم از تحصیل یک مرحله ای، تحصیل در قالب تعلم فقط، به تحصیل دو مرحله ای یعنی تحصیل در قالب تعلم و تطبیق؛ که موجب تحول در مرحله تعلم از حالت سطحی نگری به عمق نگری بود.

تسریع در حصول غرض از علم؛ بدیهی است که هر علمی بخاطر یک غرضی تدوین شده است و هدف از تحصیل علم، حصول همان غرض می باشد و روشن است که نکات کلیدی علم در حصول غرض آن علم دخیل است و تطبیق رابطه مستقیم با نکات کلیدی آن علم دارد.

اگر کسی کل کتاب های اصولی را حفظ باشد و کسی هم درس تطبیق العلم اصول را شرکت کند، استفاده شخص دوم کمتر از حافظ کل کتاب های اصولی نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha