شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
صابر سهرابی

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس به اجرای طرح خانواده متعالی اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی و ارائه تعریفی کامل از خانواده اسلامی به عنوان زیربنای زندگی اجتماعی تدوین شده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، صابر سهرابی، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد، با ارائه گزارشی از مصوبات جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی استان، اظهار داشت: جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی با عنایت به سند نقشه مهندسی کشور مقرر شد کارگروهی از نخبگان با مسئولیت نماینده ولی فقیه در فارس تشکیل شود تا نسبت به تدوین و برش آن اقداماتی صورت گیرد.

وی در ادامه اضافه کرد: در همین ایام نامه ای خدمت تمام گروه ها مورد نظر ارسال خواهد شد که نقطه نظرات را جمع آوری کنیم و در دبیر خانه علمی که راه اندازی خواهد شد جمع آوری کنیم، همچنین به مدت شش ماه بخش عظیمی از جلسه شورای فرهنگ عمومی به تدوین نقشه استانی اختصاص خواهد داده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس عنوان کرد: نقشه فرهنگی استان بر اساس پیش بینی هایی که شده تدوین خواهد شد، همچنین باید در جلسات چشم انداز تعریف شده پرزنت شود و به عنوان یک پیش نویس به شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شود.

وی خاطرنشان کرد: با تماسی که با شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم بنا شده آیین نامه ای تدوین کنند که برش استانی بتواند به نحو مطلوبی بیرون آیید، پس از آن با نظارت تمام طیف ها جمع بندی خواهد شد، همچنین چشم انداز تعریف شده تمام برش های استانی که در نظر گرفته شده تدوین خواهد شد و پس از آن نیز اعلام می شود.

سهرابی با اشاره به بزرگداشت هفته اقامه نماز جمعه در ۵ مرداد بیان کرد: هر سال در ۵ مرداد که سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور است، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور برنامه ای تدوین می کنند و آن را ابلاغ می کنند که یکی از آنان تبادل نظر در صحن شورا بوده است، در سال گذشته نیز برنامه های مطلوبی اجرا شد.

وی به اجرای طرح خانواده متعالی اشاره مطرح کرد: این طرح با هدف ترویج سبک زندگی اسلامی و ارائه تعریفی کامل از خانواده اسلامی به عنوان زیربنای زندگی اجتماعی تدوین شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان فارس تاکید کرد: جلسات متعددی در خصوص طرح خانواده متعالی برگزار شده و به زودی در صحن شورا مطرح خواهد شد که با هماهنگی کمیسیون بانوان در صحن شورا قرائت خواهد شد، تا توانیم این طرح را به نتیجه برسیانیم.

وی در پایان گفت: برای اجرای طرح خانواده متعالی یک دوره زمانی ۶ ساله تعریف شده و پس از طی یک سال دوره آماده سازی، قرار است حدود ۵ سال در سازمان‌های مختلف به صورت آموزشی و تحقیقی اجرا شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha