سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان فارس

حوزه/ رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس برنامه ها و فعالیت های هفته بزرگداشت اقامه نماز جمعه در فارس را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام حسین ملک مکان پیش از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان که در دفتر امام جمعه شیراز برگزار شد، با اشاره به روایتی از ائمه اطهار(ع)، اظهار داشت: نماز جمعه یک فریضه واجب است و همراهی با امام برای اقامه این نماز نیز یک واجب دیگری است.

وی، هفته بزرگداشت نماز جمعه را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: امروز در کشور حدود ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه فعال هستند و از این تعداد، در استان فارس نیز ۷۶ نماز جمعه شیعه فعال است.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس به اهداف برگزاری هفته بزرگداشت نماز جمعه اشاره و عنوان کرد: هدف از بزرگداشت نماز جمعه جریان سازی پیرامون بازآفرینی هویت نماز جمعه و همچنین ارتقاع ظرفیت ملی نماز جمعه است.

وی سیاست های برگزاری هفته بزرگداشت نماز جمعه را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: یکی از ظرفیت های بسیار مهم نماز جمعه هدایت گری در جامعه بوده که دارای ظرفیت بسیار بزرگی است که باید آن را با همفکری نخبگان و صاحب نظران ارتقاء دهیم.

حجت الاسلام ملک مکان، معرفی کارکردهای نماز جمعه در عصر غیبت را یکی دیگر از سیاست های برگزاری هفته بزرگداشت نماز جمعه برشمرد و گفت: تشریح خدمات و دستاوردهای نهاد نماز جمعه در سطوح ملی و منطقه ای، اصلاح نگرش و تقویت مطالبات حقیقی مردم از نهاد نماز جمعه، قدرشناسی از تلاش های خالصانه ائمه جمعه، کاگزاران و پیشکسوتان این شبکه نورانی، معرفی برنامه ها و اقدامات الگوساز ائمه جمعه، بازشناسی جایگاه نماز جمعه در آیات و روایات، تبیین دیدگاه های امامین انقلاب اسلامی در خصوص نماز جمعه تراز و معرفی و تجیلی از چهره های ماندگار و مفاخر نهاد نماز جمعه از جمله دیگر برنامه هایی است که در این هفته اجرا و برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هفته بزرگداشت اقامه نماز جمعه سه ستاد در کشور تشکیل شده است، بیان کرد: یکی از این موارد، ستاد مرکزی خواهد بود که البته از حدود ۱۰ روز گذشته تشکیل شده، همچنین ستاد استانی نیز دومین ستاد تشکیل شده است و سومین ستاد در شهرستان ها خواهد بود که با مشارکت مدیران، بخشداران و ائمه جمعه تشکیل خواهد شد.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه فارس گفت: از جمله اقداماتی که از سوی ستاد مرکزی در کشور انجام شده تهیه شیوه نامه ها بوده که به ما ابلاغ شده است، همچنین اتخاذ رویکرد و شعار واحد برای بزرگداشت و فعال سازی قراگاه های استانی و شهرستانی و تشکیل ستاد خبری از دیگر اقدامات است.

وی به اقدامات مورد انتظار از ستادهای استانی، شهرستانی و شهری اشاره کرد و بیان داشت: تشکیل جلسات شورای فرهنگ عمومی پیرامون موضوع بزرگداشت سالگرد اقامه نماز جمعه، تشکیل جلسات شورای اداری در موضوع بزرگداشت سالگرد اقامه نماز جمعه، جمع آوری احصا و ارسال آمارها و اطلاعات مورد نیاز کمیته ها و دبیرخانه ملی، آموزش و ارائه نحوه استفاده از سامانه پیشتبان و ثبت گزارش اقدامات و فعالیت های صورت گرفته حول موضوع بزرگداشت سالگرد در سامانه راهبردی فرهنگی نیز از جمله آن انتظارات است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha