پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ا مام‌جمعه سلفچگان:

حوزه/ امام‌جمعه سلفچگان قم بابیان این‌که امروز کشور درزمینهٔ اقتصادی با مشکل روبرو شده است، گفت: داشتن تفکر انقلابی و اطاعت از دستورات رهبری راه‌حل غلبه بر مشکلات است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه حجت‌الاسلام محمدحسین کتابچی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه سلفچگان بابیان این‌که تقوا و خداترسی به شعار نیست، اظهار داشت: باید در عمل ثابت شود و حال این‌که عمل کردن بر اساس تقوا هم نیاز به اعتقاد راسخ و محکم دارد اعتقادی که انسان تا پای جان برایش بایستد.

وی ادامه داد: شما نگاه کنید به جریان سال ۱۳۱۴ یعنی حدود ۷۵ سال قبل در مثل همین روزهای تیرماه وقتی رضاخان قلدر دستور کشف حجاب را صادر کرد زنان ما چطور ایستادند و حاضر به کنار گذاشتن حجابشان نشدند. ببینید برای این حکم خدا در جریان مسجد گوهرشاد چند هزار نفر پای‌کار آمدند از جان خودشان برای حکم خدا گذشتند ۱۶۰۰ نفر شهید شدند تا حجاب که حکم خداست از بین نرود. این یعنی تقوا این یعنی عشق به خدا این یعنی دین‌داری مؤمن باید این‌طور در مسائل دینی حساس باشد.

حجت‌الاسلام کتابچی بابیان این‌که دین‌داری به ادعا نیست، افزود: بهشت رفتن بها دارد و حجاب حکم خداوند متعال است، آیه ۳۱ سوره مبارکه نور به‌روشنی حجاب را واجب می‌کند.

وی ادامه داد: در این آیه آمده است: لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها (زنان نباید زینت خود را ظاهر کنند مگر آن مقداری که ظاهر است) وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلی جُیُوبِهِنَّ (و پارچه‌ای که روی سر می‌اندازند تا روی سینه‌ها را بپوشاند) در این آیه کریمه حدود واجب حجاب را کاملاً بیان می‌کند و می‌گوید زنان باید سر و بدن خود را کاملاً بپوشانند مگر دست‌ها و گردی صورت که پیدا و آشکار است.

امام‌جمعه سلفچگان قم افزود: اما در آیه ۵۳ سوره احزاب خطاب به مردان می‌گوید: وَ إِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حجاب (می‌فرماید زمانی که خواستید از زنان وسیله‌ای را بگیرید این کار از پشت پرده باشد) تا آنجایی که ممکن است رودررو نشوید. البته این دستور در مورد همسران پیامبر واجب است و در مورد بقیه زنان مستحب است پس بهتر است رعایت شود).

وی تأکید کرد: هم زنان ما دقت داشته باشند هم مردان ما تقوا داشته باشیم، مواظب تربیت فرزندانمان باشیم چراکه دین به ما می‌گوید دختران را از ۷ سال و پسران را از ۹ سال با دین‌داری تربیت کنید گاهی دختربچه‌ها را تا هفت هشت‌سالگی بالباس نامناسب بیرون می‌آورند بعد نمی‌شود به‌محض ۹ سالگی که به سال شمسی حدود هشت سال و نه ماه است او را باحجاب کرد و اگر دختران در جامعه صحیح تربیت نشوند تمامی جامعه از مسیر تربیت خارج می‌شود چراکه نقش زنان در اصلاح و ساختن جامعه نقش بسیار مهم و تأثیرگذاری است.

امام‌جمعه سلفچگان ادامه داد: تقوا رعایت تمام دین است کسی که حقیقتاً اهل تقوا باشد دنیا و آخرتش را می‌سازد. ما از اولین احادیثی که آموختیم این حدیث النظافة من الایمان بود، در این جریان بیماری کوئید ۱۹ و ویروس کرونا اهمیت رعایت نظافت را بیشتر درک کردیم منتها برای حفظ جانمان بود خب دین هم می‌گوید حفظ دین واجب است پس در این شرایطی که احتمال خطر وجود دارد رعایت بهداشت لازم و واجب می‌شود تا ان شاء الله شر این ویروس کم بشود.

وی ادامه داد: البته بعضی هم می‌گویند ما باید یاد بگیریم که رعایت کنیم تا مبتلا نشویم و بالاخره با این مسئله زندگی کنیم، گاهی نسبت به استفاده از ماسک و رعایت بهداشت مشکل‌داریم عزیزان چاره‌ای جز این نیست باید یاد بگیریم و به ماسک زدن خصوصاً در اجتماعات عادت کنیم.

حجت‌الاسلام کتابچی بیان داشت: عزیزان در این روزها هرکجا که می‌رویم حرف از مشکلات است خصوصاً مشکلات اقتصادی که طاقت مردم را طاق کرده و یک روحیه ناامیدی هم در فضای مجازی به نسل جوان و همه مردم منتقل می‌کند اما این‌طور نیست به خدا قسم با تفکر انقلابی و اطاعت از دستورات رهبری حکیم به‌سرعت و به‌سادگی از همه مشکلات عبور می‌کنیم و کشور را می‌سازیم.

وی بیان داشت: خدا را شکر قوه قضائیه ما تبدیل به یک قوه انقلابی شده است. مجلس شورای اسلامی ما نشان داد مجلس غیرمستقل قبلی نیست و ان شاء الله به‌زودی با شکل‌گیری یک دولت انقلابی به دست مردم زمینه حل مشکلات به‌خوبی فراهم خواهد شد.

حجت‌الاسلام کتابچی ابراز داشت: این‌ها خوش‌بینی ساده‌لوحانه نیست شما در همین زمان فرصت‌های متعدد کشور و نقاط قوت را نگاه کنید، خیلی خلاصه و سریع عرض کنم، شروع امسال ما میهمان ناخوانده کرونا بود. چطور با همکاری خوب مردم و مسئولان مردمی مدیریت شد.

وی افزود: علاوه بر این‌که عطر خوش مواسات و کمک مؤمنانه در تمامی کشور پیچید، فرصت دوم تشکیل مجلسی انقلابی و جوان و تحول‌خواه که نمونه آن را در هفته گذشته دیدید که چگونه مستقل و انقلابی عمل کردند.

امام‌جمعه سلفچگان تأکید کرد: فرصت سوم عملکرد عدالت محورانه و فساد ستیزانه قوه قضائیه. حمایت از تولید و خصوصاً تحولی که از درون قوه شروع‌شده که حتی به قضات فاسد هم امان نمی‌دهند.

وی بیان داشت: فرصت چهارم فراهم شدن مقدمات تشکیل یک دولت جوان و انقلابی که در اولین بهار قرن جدید شمسی جلوه‌گر خواهد شد.

حجت‌الاسلام کتابچی تصریح کرد: فرصت پنجم این صبر و شکیبایی مردم در مقابل شدیدترین تحریم‌های دشمن و ضعف شدید مدیریتی دولتمردان مدعی تدبیر که نشان‌دهنده بصیرت عمیق این امت بزرگ است.

وی افزود: فرصت ششم شکست‌های راهبردی آمریکایی‌ها در منطقه و زمین‌گیر شدن آل سعود در مقابل یمن و شکست رژیم صهیونیستی در تشکیل دولت داخلی خودشان و عقب‌نشینی از طرح معامله قرن.

حجت‌الاسلام کتابچی بابیان این‌که دولت باید از این فرصت‌ها استفاده کند، خاطرنشان کرد: چرا نباید دولت از این فرصت‌ها استفاده کند؟ چرا نباید گام مهمی در برای معیشت مردم برداشته شود؟ چرا با گران‌فروشان برخورد لازم صورت نمی‌گیرد؟ چرا باید دلار به بیش از بیست هزار تومان برسد؟ چرا وضعیت قیمت سکه و طلا به این شکل برسد؟

وی ادامه داد: به لطف الهی و عنایات حضرت مهدی و هدایت‌های رهبر حکیم انقلاب اسلامی کشور ما معدن ثروت‌های متعدد است که با تلاش جهادی نیروهای متخصص و توانمند و جوان علی‌رغم تمام مانع‌تراشی‌های امریکا و رژیم صهیونیستی می‌توانیم بر مشکلات پیروز شویم و بار مشکلات را از روی دوش مردم عزیزمان برداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha