جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نعمت الله آزموده

حوزه/ رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: خطبه‌های نماز جمعه، به‌عنوان رسانه قدسی انقلاب اسلامی باید نماد فرصت سازی و تهدید زدایی باشد.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به در پیش بودن سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، به تبیین اهمیت خطبه‌های نماز جمعه به‌عنوان گسترده‌ترین تریبون حاکمیت پرداخت و اظهار داشت: خطبه‌های نماز جمعه باید با روشنگری و آگاهی بخشی تهدیدهای دشمنان را به فرصت تبدیل کند.

وی افزود: مهم‌ترین عامل در غنی‌سازی خطبه‌ها تمسک علمی و عملی به‌نظام، منظومه و مشی و سیره امامان انقلاب اسلامی و در شرایط حاضر به‌ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

حجت‌الاسلام آزموده اضافه کرد: در این راستا بسته مواجهه سیاسی تدوین‌شده توسط شورای سیاست‌گذاری که تماماً متکی به بیانات امام راحل و رهبر انقلاب اسلامی است باید همواره موردتوجه و مراجعه باشد.

وی ادامه داد: در سال ۹۹ نیاز به یک حرکت هماهنگ قرارگاهی و جبهه‌ای برای رشد و اعتلای برنامه‌ای در حوزه فرهنگی، اجتماعی و سیاسی داریم و حرکت به‌سوی تقویت نقش قرارگاهی نمازهای جمعه در این مسیر مورد انتظار است.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: جه به طرح «اعتلای انقلابی» که در ماه‌های اخیر توسط دفتر برنامه‌ریزی فرهنگی تهیه‌شده و تهیه و تدوین برنامهٔ حرکت در سال ۹۹ باید موردتوجه و اهتمام قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: نشانه‌گذاری‌ها و هدف‌گذاری‌های دشمن و شواهد و قرائن به‌دست‌آمده، حاکی از آن است که استکبار برای سال ۹۹ خواب‌های آشفته‌ای دیده است در این راستا تجربه‌ها، درس‌ها و عبرت‌ها در فتنه‌های اخیر اجازه غافل‌گیری را به ما نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: خطبه‌ها و مواضع ما باید محل تقویت بصیرت انقلابی بوده و قرارگاه نماز جمعه باید از هم‌اکنون قرارگاه رزمایش و عملیات تبیین انقلابی باشد و آمادگی واکنش سریع را داشته باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی اظهار داشت: قرارگاه‌های مواسات و احصاء نقاط ضعف و قوّت آن و بهسازی ترکیب قرارگاه با رویکرد مردم پایه بودن آن و گستراندن چتر هدایت بر سر تشکل‌های انقلابی و مردمی، وظیفه اصلی نهاد امامت جمعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha