سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه

حوزه/ در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه، سران قوا بر ضرورت هماهنگی و همکاری همه ارکان کشور برای حل مشکلات اقتصادی مردم تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، عصر دوشنبه ۲۳ تیرماه، در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوای سه‌گانه که با حضور سران قوا برگزار شد با اشاره به اینکه این شورا پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران و تحمیل جنگ اقتصادی تشکیل شد، گفت: در جلسه‌ای رهبر معظم انقلاب با تاکید بر ضرورت آمادگی و هماهنگی همه ارکان کشور در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن فرمودند که فرمانده این جنگ باید رئیس جمهور باشد و سایر قوا نیز می‌بایست در کنار دولت به میدان بیایند.

رئیس جمهور با بیان اینکه شورای عالی هماهنگی اقتصادی به منظور اتخاذ تصمیمات خاص و مناسب در شرایط ویژه اقتصادی تشکیل شد، تصریح کرد: بر این اساس مقرر شد تصمیماتی که نیاز به هماهنگی میان قوا دارد با تایید رهبر معظم انقلاب، برای همه لازم‌الاجرا باشد.

وی با اشاره به تصمیمات مهمی که در دو سال گذشته در این جلسه اتخاذ شده است، گفت: تاکنون با همه مشکلات موجود با هماهنگی و همدلی توانسته‌ایم از شرایط پیش آمده در گذشته عبور کنیم و در فرصت یکساله پیش رو نیز سه قوه می‌توانند در کنار یکدیگر تصمیمات موثری برای شکوفایی اقتصاد کشور اتخاذ کنند.

روحانی با بیان اینکه امروز به واسطه تحریم‌ها و شیوع بیماری کرونا، کشور در شرایط سختی از لحاظ اقتصادی قرار دارد، تاکید کرد: باوجود همه مشکلاتی که در بخش‌های مختلف اعم از واردات، صادرات، فروش نفت و تامین ارز با آن‌ها مواجه هستیم، اما دولت مصمم است که در راستای رفع مشکلات و بهبود شرایط سخت زندگی مردم با همه توان تا آخرین لحظه تلاش کند.

رئیس جمهور با تشکر از بیانات راهگشای مقام معظم رهبری که نقشه راه سه قوه را در مسیر همکاری و هم‌افزایی ترسیم کردند، اظهار امیدواری کرد: مسئولان قوای سه گانه با همدلی و هماهنگی و اتخاذ تصمیمات مناسب بتوانند شرایط کشور را به بهترین وجه پیش ببرند و موجب کاهش مشکلات مردم و بهبود معیشت آن‌ها شوند.

ضرورت همکاری همه ارکان کشور برای حل معضلات اقتصادی

حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضاییه هم در این جلسه با تاکید بر ضرورت همکاری همه ارکان کشور برای حل معضلات اقتصادی، گفت: مردم از همه مسئولان انتظار دارند تا برای حل معضلات معیشتی و اقتصاد کشور اقدامات موثری انجام دهند و همه مسئولان در هر سه قوه باید در کنار یکدیگر با یک برنامه منسجم در مسیر رفع مشکلات مردم اقدام کنند.

اقدامات موثر برای حل مشکلات اقتصادی انجام شود

دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه، حل مشکلات اقتصادی کشور را دغدغه اصلی قوه مقننه و نمایندگان مجلس برشمرد و با تاکید بر آمادگی مجلس شورای اسلامی برای همکاری با دولت در راستای رفع مشکلات گفت: با هماهنگی، همراهی و انسجام در تصمیم‌گیری‌ها از سوی همه قوا و مسئولان در سطوح مختلف کارشناسی، تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، می‌توان اقدامات موثری برای حل این مشکلات اقتصادی انجام داد.

گزارش رئیس کل بانک مرکزی

در این جلسه، رئیس کل بانک مرکزی گزارشی از وضع بازار ارز و روند تامین ارز مورد نیاز برای واردات کالاهای اساسی و ضروری کشور ارائه کرد.

روسای سه قوه ضمن حمایت از برنامه‌های بانک مرکزی برای ایجاد ثبات در بازار ارز، بر لزوم تشویق و حمایت همه‌جانبه از رشد صادرات غیرنفتی و بازگشت ارز صادرکنندگان به چرخه اقتصاد تاکید کردند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha