شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
برنامه‌های مجازی، دارویی و غذاییی مسجد جامع رضا در آکرینگتون در بحران کرونا

حوزه/ درحالی که پیش از شیوع ویروس کرونا درهای مسجد جامع رضا در لنگشایر انگلستان ۲۴ ساعت شبانه روز برای خدمت به مردم باز بود، پس از آغاز بحران کرونا، این مسجد درهایش را بسته اما کمک رسانی به مردم را ادامه داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، مسجد جامع رضا در آکرینگتون در لنگشایر بریتانیا به دلیل فعالیت‌هایش برای تهیه دارو، مواد غذایی و برنامه‌های مجازی به منظور مقابله با ویروس کرونا شناخته شده است.

قبل از شیوع ویروس کرونا، این مسجد در ۲۴ ساعت شبانه روز برای خدمت به مردم به ویژه در هنگام شرایط اضطراری درب‌هایش را باز می‌کرد. پس از بحران کرونا درب‌های مسجد به ناچار بسته شدند اما مسجد همچنان برای کمک رسانی فعالیتش را ادامه داد و در ایام قرنطینه حداقل به ۵ هزار نفر خدمات ارائه می‌داد.

با کمتر شدن محدودیت‌ها از ۴ جولای تا کنون، این مسجد با استقبال از اجتماعات بیش از ۳۰ نفر، مجددا درب‌هایش را به روی نمازگزاران باز کرد.

جاوید حسین ، بنیانگذار و حامی مسجد جامع رضا، گفت:  در یک روز معمولی بیش از ۱۰۰ نفر به عبادت می‌پرداختند و ما اغلب شاهد بودیم که بیش از ۱۰۰۰ نفر برای مراسم‌های ویژه شرکت می کردند.

وی گفت: ما به سرعت اقدامات بسیاری را برای اطمینان از سلامت جامعه در پیش گرفتم که ایستگاه‌های ضدعفونی، دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار شفاف و قرار دادن علائم برای فاصله گذاری اجتماعی از جمله این اقدامات بودند.

حسین گفت: چندین مسجد در سراسر انگلیس با ما تماس گرفته‌اند و پس از مشاهده فعالیت‌های ما در رسانه‌های اجتماعی، از ما در این راستا کمک خواسته اند. ما با شهرهای دیگر در تماس هستیم و من خودم شخصا برای کمک به لیدز مراجعه کرده‌ام.

گفتنی است طی هفته‌های گذشته چندین مسجد در سراسر انگلیس برای کمک به نیازمندانی که در وضعیت بحران کرونا گرفتار شده بودند، از جمله کسانی که بیکار شده یا سالمندانی که قدرت بیرون آمدن از منازل شان را نداشتند، بانک‌های مواد غذایی راه اندازی کردند.

در همین راستا داوطلبان مساجد هزاران بسته مواد غذایی جداگانه و لوازم بهداشتی را به افراد آسیب پذیر بالای ۶۵ سال در جامعه تحویل دادند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha