چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
نصب نخستین فناوری پیشرفته ضدکرونا در مسجدی در انگلیس

حوزه/ مرکز اسلامی بردفورد در انگلیس نخستین مسجدی است که فناوری پیشرفته و جدید «کنترل عفونت پی فور» را برای ایجاد یک محیط بهداشتی علیه ویروس کرونا نصب می‌کند.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از thetelegraphandargus، مسجد بردفورد در انلگستان برای نخستین بار از فناوری جدیدی با نام «فناوری کنترل عفونت پی فور»  برای ایجاد یک محیط ضدعفونی علیه ویروس کرونا استفاده کرده است.

مرکز اسلامی بردفورد در لجت گرین، که به عنوان یک مسجد و مرکز اجتماعی فعالیت دارد، با همکاری سازمان فناوری پی فور، این سیستم را در مسجد راه اندازی کرد.

اعضای این سازمان زمانی که از زحمات مسلمانان از بانک غذایی تا مشاوره در امور بیمارستانی خبردار شدند تصمیم گرفتند در رابطه با ضدعفونی کردن فضای مسجد برای جامعه اسلامی دست به کار شوند و این سیستم را به ارزش ۴۰ هزار یورو به منظور حفاظت از داوطلبان، بازدیدکنندگان و معلمانی که به افراد آسیب پذیر کمک‌رسانی می‌کردند نصب کردند.

این سیستم دمای بدن هر نمازگزار را هنگام ورود با قدرت شناسایی ۲۰ نفر در عرض یک ثانیه اندازه گیری می کند.

اگر کسی درجه حرارت بالایی داشته باشد، آنها بلافاصله به یک «اتاق قرنطینه» هدایت می شوند که در آنجا مجدداً توسط داوطلبان آموزش دیده بررسی می شوند، دستور داده می شود که اطلاعات تماس را بنویسند و در صورت بیماری بالقوه به خانه فرستاده شوند. همچنین پس از اولین توقف، بازدیدکنندگان از یک ایستگاه که در آنجا با محلول اسپری می‌شوند، عبور داده خواهند شد.

به علاوه در ساختمان اصلی مدرن ترین تصفیه کننده هوا به صورت رایگان نصب شده تا ایمنی علیه ویروس کرونا را تضمین کند.

قاضی حسن رضا مفتی مسجد و بنیانگذار مرکز اسلامی گفت: ویروس کرونا تاثیر فاجعه آمیزی بر سلامت روانی و بهزیستی معنوی افراد باقی گذاشته است. این فناوری جدید تضمین می‌کند که ما بتوانیم در هنگام بازدید از مکان عبادی، امنیت، حفاظت و آسایش بیشتری برای اجتماعات فراهم سازیم.

دکتر عثمان حنیف، عضو تیم پزشکان مرکز و یک پزشک عمومی محلی گفت: این کمک خواهد کرد که مساجد با خیال آسوده تری «میزبان تغییرات» باشند.

دکتر حنیف اظهار داشت: بسیار مهم است که ما برای مقابله با تهدیدهای مداوم بوجود آمده توسط ویروس کرونا پذیرای تغییرات باشیم. در جایی که فناوری مدرن می تواند به ایمن سازی مؤسسات دینی ما کمک کند، باید پذیرا باشیم.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha