جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مساجد بیرمنگام خدمات تدفین در ایام بحران کرونا را انجام می دهند

حوزه/ مساجد در شهر بیرمنگام که پیشتر از سوزاندن اجساد مبتلا به ویروس کرونا نگران بودند، هم اکنون خدمات تدفین و تشییع جنازه را با رعایت نکات ایمنی کامل، توسعه داده اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، مساجد در شهر بیرمنگام انگلستان، خدمات تدفین و تشییع جنازه را گسترش می دهند.

در شرایط بحران کرونا که جامعه جهانی را گرفتار کرده، جامعه اسلامی اقدامات لازم را در پیش گرفته تا با حفظ ایمنی کامل، خدمات لازم برای غسل جنازه در دوران شیوع ویروس کرونا را به اعضای مسلمان در بریتانیا ارائه دهند.

مسجد گرین لین نیز یک مرکز سردخانه اضافی نصب کرده که قابلیت نگهداری از ۱۰۰ جنازه را دارد.

عبید خان یکی از داوطلبان گفت: نگرانی ها از سوزاندن اجساد باعث شد مجبور به راه اندازی این مرکز شویم.

آقای خان، از مسجد گرین لین گفت که حدود ۴۰ داوطلب در آنجا مستقر شده اند و ده ها نفر دیگر نیز در حالت آماده باش هستند و سعی دارند با رعایت معیارهای ایمنی و استانداردها، این ماموریت را با موفقیت به پایان برسانند.

به گفته وی این مسجد برای تمامی مسلمانان در سطح شهر خدمات ارائه می دهد.

به گفته او همه رانندگان لباس های ایمنی سرتاپایی شامل ماسک، دستکش، پوشش های کفشی و سایر تجهیزات را به تن دارند و در تمام مدت زمان کار لباس های بهداشتی را باید پوشیده باشند.

خان گفت: ما کیسه های حمل اجساد را ضدعفونی می کنیم. و عملیات ضدعفونی زیادی انجام می شود.

به گفته او هنجارهای پذیرفته شده از جمله همراه بودن اعضای خانواده و قرار دادن پیکر در داخل تابوت همگی از بین رفته اند. نماز میت بر سر مزار اقامه می شود و تنها ۶ تن از اعضای خانواده می توانند حضور داشته باشند.

 وی افزود: این مهمترین کاری است که (داوطلبان)  تاکنون مجبور به انجام آن بوده اند، تا اطمینان حاصل شود که عزیزان از دست رفته با عزت دفن شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha