شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدرسه علميه خواهران امام حسين(ع)چالوس

حوزه/ زهرا منصوری در مدرسه علمیه خواهران امام حسین(علیه‌السلام) چالوس گفت: تربیت اسلامی به معنای فراهم کردن زمینه‌های رشد و شکوفایی دائمی همه استعدادهای انسان درجهت کمالات الهی و انسانی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، خانم زهرا منصوری راد در نشست پژوهشی با موضوع «ادبیات کودک و نوجوان در فضای مجازی»، در مدرسه علمیه خواهران امام حسین(علیه‌السلام) چالوس، گفت: انسان بهترین مخلوق است که در دین مبین اسلام محترم و دارای کرامت شمرده می شود و در این حرمت و کرامت، جنسیت، نژاد، سن  تأثیری ندارد.

وی افزود: خداوند از بدو خلقت برتری هائی به انسان نسبت به سایر مخلوقات داده و در برابر آن نیز از او مسئولیت خواسته است که در آیات متعدد مانند «وَلَقَدکَرَّمنا بَنی آدَمَ وَحَمَلنَهُم فِی البَرِّ وَالبَحرِ وَرَزَقنشهُم مِنَ الطَّیِّباتِ و َفَضَّلناهُم عَلی کثیر ممّن خَلَقنا تَفضیلا...» سوره اسراء(آیه ۷۰) به آن اشاره ‌کرده است.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: تکریم و احترام دیگران یک ارزش است که این امر باید در همه افراد به‌خصوص کودکان نهادینه‌ شده و آموزش به‌صورت عملی داده شود.

منصوری راد ادامه داد: بی‌احترامی و تحقیر کودکان آثار منفی وضد تربیتی بسیاری را متوجه شخصیت آن‌ها می‌کند و هرگز نمی‌توان از کودکی که همواره به او بی‌احترامی شده، انتظار نیکی داشت. روایتی از حضرت علی (علیه‌السلام) در این زمینه وجود دارد که فرمودند: کسی که نفسش بر وی خوار شده، امید نیکی از او نداشته باشد.

وی تصریح کرد: ائمه معصومین(علیهم‌السلام) همواره کودکان را با احترام صدا کرده و نام‌های نیک برای آن‌ها انتخاب می‌کردند و اگر کسانی یا کودکانی القاب زشت یا نامناسبی داشتند، آن‌ها را تغییر می‌دادند.

استاد حوزه علمیه خواهران افزود: تربیت اسلامی فراهم کردن زمینه‌های رشد و شکوفایی دائمی همه استعدادهای انسان درجه‌ات کمالات الهی ـ انسانی است.

منصوری راد خاطرنشان کرد: تربیت امری تحمیلی، موقتی، یک‌بعدی و بی‌هدف نیست، بلکه یک امر دائمی، چندبعدی و زمینه‌ساز اهداف و آرمان‌های بلند و متعالی است.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha