پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدير حوزه علميه خواهران مازندران

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: تقویت کانون‌های مذهبی و اماکن آموزش فرهنگ دینی به‌خصوص حوزه‌های علمیه در راستای خدمت به جامعه اسلامی امری ضروری است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی غفاری در مراسم واگذاری تولیت مدارس علمیه خواهران شهرستان ساری به حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر لائینی، نماینده ولی‌فقیه در مازندران، بیان کرد: حوزه‌های علمیه امانت‌دار میراث گرانبهائی هستند که از اهل‌بیت(ع) به ما رسیده و زحمات زیادی برای حفظ و انتقال آن کشیده شده است؛ بنابراین رسالت بسیار سنگینی در این راستا داشته و باید پاسخگوی این مسئولیت مهم باشیم.

وی افزود: شهرستان ساری دارای ۲ مدرسه علمیه و یک مرکز تخصصی حوزوی بانوان است که حمایت‌های زیادی از سوی آیت‌الله طبرسی(ره) مؤسس مدارس علمیه الزهرا(س) و نورالزهرا(س)، برای این مدارس انجام‌شده و یکی از دغدغه‌های جدی ایشان حوزه‌های علمیه بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: در عصر و زمانی قرار داریم که نقشه راه به لطف الهی مشخص‌شده و با دست باکفایت و همت بلند مقام عظمای ولایت امام خامنه‌ای، رهبری می‌شود؛ لذا راه روشن و حجت بر ما تمام‌ شده است و دیگر هیچ بهانه‌ای برای پیمودن این مسیر وجود ندارد.

وی تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب نقشه راهی را برای ما ترسیم و برای آن پنج مرحله شامل نظام اسلامی، انقلاب اسلامی، تشکیل دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی را تعریف کردند که تاکنون ۲ مرحله را پشت سر گذاشته و در مرحله سوم قرار داریم.

حجت‌الاسلام غفاری تصریح کرد: در حال حاضر هر چه بتوانیم کانون‌های مذهبی و اماکن آموزش فرهنگ دینی به‌خصوص حوزه‌های علمیه را تقویت کنیم، قطعاً یک گام به جلو برای خدمت به جامعه اسلامی و تبعیت از مقام عظمای ولایت برداشته‌ایم.

وی در ادامه اعلام کرد: مازندران دارای ۲۲ مدرسه علمیه خواهران در مقاطع سطح ۲، سه و چهار با بیش از ۶ هزار طلبه است که در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ... مشغول فعالیت هستند، اما با توجه به شاخصه‌ها، تا مرز مطلوب پاسخگویی به نیازهای دینی و فرهنگی بانوان فاصله داشته و مدارس علمیه استان در تراز و توقعات نظام اسلامی قرار ندارد.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران اظهار کرد: برای موفقیت و ترقی در کارهای خود، باید پشت سر علما و بزرگان دینی حرکت کنیم؛ زیرا در حال حاضر دشمن دیگر پشت مرزهای ما نبوده، بلکه در جیب بچه‌های ما قرار دارد و اگر زمانی نیاز به فانوس برای پیمودن مسیر بود، امروز به نورافکن نیاز داریم.

وی خاطرنشان کرد: یکی از نورهای مطمئن و آرام‌بخش در میدان عمل، مقام عظمای ولایت است که نماینده ایشان در استان‌ها نیز معتمدترین افراد جهت تمسک به آن‌ها در پیمودن مسیر هستند، لذا برای تقویت و توسعه حوزه‌های علمیه به‌عنوان یکی از کانون‌های مؤثر در جامعه، باید در ترکیب مؤسس و اعضای هیات امناء مدارس علمیه، از این بزرگواران استفاده شود.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha