پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نماينده ولي فقيه در مازندران

حوزه/ نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: نقش اجتماعی دانش‌آموختگان مدارس علمیه خواهران بسیار مهم است، به همین خاطر باید زمینه نقش آفرینی تأثیرگذاری طلاب در جامعه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران، مراسم واگذاری مسئولیت مدارس علمیه خواهران شهرستان ساری به حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر لائینی، نماینده جدید ولی فقیه در مازندران به عنوان رئیس هیات امناء با حضور مسئولان حوزوی در مرکز تخصصی حوزوی نورالزهرا(س) ساری برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر لائینی در این مراسم ضمن تشکر از زحمات همه دست اندرکاران این مراکز آموزشی علمی تخصصی به خصوص مرحوم آیت الله طبرسی(ره) مؤسس مدرسه علمیه الزهرا(س) و مرکز تخصصی نورالزهرا(س) ساری، بیان کرد: حوزه علمیه خواهران در مازندران به خصوص در شهرستان ساری باید رشد و ارتقاء کمی و کیفی یافته و وزات و جایگاه لازم را به دست آورد.

وی افزود: نقش اجتماعی فارغ التحصیلان مدارس علمیه خواهران خیلی مهم است، درس برای تحصیل علم، پژوهش برای تولید علم، آموزش برای پژوهش و ... کجا باید تأثیرگذار باشد، لذا باید زمینه نقش آفرینی طلاب در جامعه فراهم شود.

امام جمعه ساری تصریح کرد: تعامل بین حوزه علمیه با دستگاه های فرهنگی به خصوص آموزش و پرورش و دانشگاه باید برقرار شود تا زمینه فعالیت طلاب به صورت رسمی و قانونی در این مراکز به عنوان استاد، دبیر و غیره فراهم شود.

وی ادامه داد: با توجه به این که نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می دهند، به همین خاطر باید اداره و نظارت محافل و مجالس خانگی زنان توسط خواهران طلبه انجام شود تا آسیب های موجود در این زمینه برطرف شود.

طلاب سربازان انقلاب اسلامی هستند

حجت الاسلام والمسلمین لائینی یکی از خصوصیات مهم حوزه های علمیه را انقلابی گری دانست و اعلام کرد: حوزه های علمیه باید همواره در خط امام، رهبری و انقلاب حرکت کرده و نسبت به حوادث جامعه ساکت و بی تفاوت نباشند.

وی ادامه داد: طلاب سربازان انقلاب اسلامی هستند و باید در فضای مجازی و حقیقی و در همه عرصه های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... مانند نمازجمعه، راهپیمایی ها، تشییع شهدا و حماسه 9 دی حضور فعال و بصیرانه داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اظهار کرد: امروز به تعبیر رهبر معظم انقلاب، در ناتوی فرهنگی دشمن قرار داریم، به همین خاطر همه دلسوزان انقلاب باید با جدیت و همت بیشتری حول ولایت و رهبری منسجم شده و جریان انقلاب را تقویت و دشمنان را مأیوس کرده و دل امام زمان(عج) را خشنود کنند.

وی خاطرنشان کرد: زیبایی و امکانات مراکز آموزشی دینی، یکی از جاذبه هایی است که دختران را تشویق به تحصیل در حوزه علمیه می کند، لذا مسئولین حوزوی باید به وضعیت ظاهری و فیزیکی مدارس علمیه خواهران توجه ویژه ای داشته باشند.

انتهای پیام313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha