جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفته بهزیستی

حوزه/نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: معلولان مطالبات بسیار و به حقی از دولت و مسئولان دارند که باید پیگیر آنها باشیم، لذا از ادارات مربوطه می خواهیم که به صورت جدی این مطالبات و خواسته ها را پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کردستان، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، امروز در دیدار با تشکل های مردمی و نیز کارکنان و مسئولان اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کردستان که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت: جایگاه کسانی در نزد خداوند متعال والاست که پرهیزگارتر باشد و نباید هرگز معلولیت را یک عیب بدانیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان ادامه داد: خداوند مسیر تعالی انسان از فرش تا عرش را مهیا کرده است و این یعنی انسان یک موجود مختار است و می تواند تا بالاترین درجات انسانیت بالا برود و بالعکس آن هم ممکن خواهد بود.

عضو خبرگان رهبری افزود: زمانی که خداوند به ما نعمت های فراوانی عطا می فرماید، در مقابل آنها وظایف ما نیز چند برابر می شود. هرچه خداوند به انسان داده منشاء آزمایشی برای آنان است، پروردگار متناسب با آنچه به انسان‌ها عطا کرده از آنها انتظار دارد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با اشاره به اینکه بخشش در راه خدا بخشی از زندگی انسان مومن است، گفت: به عینه می بینیم کسانی که به هر نحو ممکن دچار معلولیت هستند، خداوند قدرت و لطف دیگری در حق آنان کرده است که این قدرت را نمی توان هرگز در افراد سالم دید.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی  با بیان این که معلولیت نقص در جسم است، اما نقص در انسانیت نیست، اظهار کرد: امروز همه ما به ویژه ادارات و نهادهای دولتی و خصوصی در قبال معلولین وظایفی بر عهده دارند که باید این وظایف را به نحو احسن انجام دهند.

وی اضافه کرد: قانون وظایف تمام بخش‌ها در قبال جامعه معلولان را مشخص کرده و باید با انجام آن زمینه و بستر را برای رفع مشکلات و دغدغه‌های این عزیزان فراهم سازیم.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی شاهرودی گفت: معلولان مطالبات بسیار و  به حقی از دولت و مسئولان دارند که باید پیگیر آنها باشیم، لذا از ادارات مربوطه می خواهیم که به صورت جدی این مطالبات و خواسته ها را پیگیری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان  بیان کرد: براساس قانون مصوب 3 درصد استخدام‌ها مربوط به جامعه معلولین است و باید ظرفیت‌های لازم برای عملیاتی شدن این قانون در سطح استان کردستان فراهم شود تا شاهد حضور توانمند جامعه معلولین در عرصه‌های مختلف باشیم.

انتهای پیام

منبع: پایگاه دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha