پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
«کنگره بیانیه گام دوم انقلاب انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» - کراپ‌شده

حوزه/ پیش نشست «کنگره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» به صورت برخط با حضور معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، پیش نشست «کنگره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» به صورت برخط با حضور معاونان پژوهش مدارس علمیه خواهران در اصفهان برگزار شد که در این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمد امینی تهرانی، دبیر علمی این کنگره به تبیین اجمالی محورها، موضوعات و ریزموضوعات با بیانیه گام دوم انقلاب و عناوین متناسب با موضوع کنگره پرداخت.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ عنوان پژوهشی بیانیه گام دوم، از سوی کنگره بین المللی، جهت راهشگایی بهتر و بیشتر در فرایند تدوین مقالات ارائه شده است، افزود: جهت پرداختن به محورها و اهداف کلی کنگره توجه به دو امر، در راستای تدوین مقالات، مورد اهتمام و توجه جدی بوده و لازم است تا پژوهشگران بر آن تمرکز داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین امینی اولین قدم در راستای تدوین مقالات را استخراج مستندات قرآنی و روایی محورهای موجود در بیانیه گام دوم بیان کرد و افزود: طلاب در هر عنوان، مستندات، تأییدات، ریشه‌ها و ابعاد بیانات را، از منظر  قرآن و حدیث مورد بررسی قرار دهند.

وی دومین مورد را اجرایی کردن توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم بیان کرد و گفت: جامه عمل پوشاندن به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در بیانیه، نتیجه و هدف اصلی بیانیه است که نیازمند ارائه راهکارهای عملی در این زمینه است؛ بدین منظور طلاب و پژوهشگران می‌توانند در راستای هر یک از موضوعات، اجرایی نمودن آن را نیز مورد پژوهش قرار دهند.

دبیر علمی «کنگره بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» در ادامه به رسالت خطیر طلاب و پژوهشگران حوزوی اشاره کرد و افزود: دستیابی به این رسالت، مستلزم توجه طلاب به نقش خود به عنوان «سربازان مقام معظم رهبری» است؛ از همین رو، با توجه به تأکید ایشان در بیانیه گام دوم بر حضور «جوانان» در تمام عرصه‌ها، خواهران حوزوی می‌توانند ضمن تشویق سایر طلاب و پژوهشگران به شرکت در این کنگره، با حضور گسترده خود در این عرصه، آغازگر تحقق این مهم باشند.

وی یادآور شد: این کنگره در دی ماه ۹۹ برگزار خواهد شد؛ از طلاب، محققان، دانشجویان ایرانی و خارجی دعوت می شود در این کنگره بین المللی شرکت کنند و چکیده مقاله را تا پایان مردادماه و اصل مقاله را تا پایان آبان ماه سال جاری به دبیرخانه کنگره ارسال کنند، لازم است مقالات در قالب متداول مقاله نویسی، نگارش یابد؛ محققان می توانند از نرم افزارهای نور چون جامع التفاسیر۳، جامع الاحادیث و از سایت(khamenei.ir) برای نوشتن مقاله استفاده کنند.

حجت الاسلام والمسلمین امینی در پایان اظهار کرد: طلاب، محققان، دانشجویان و پژوهشگران جهت کسب اطلاعات بیشتر م‌ توانند به کانال اطلاع رسانی کنگره به نشانی https://eitaa.com/Conferencegam۲ در ایتا و تارنمای   http://hamayesh.miu.ac.ir/hadith/fa مراجعه کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha