جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست انجمن عمومی کتابخانه های یزد

حوزه/مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد در نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد گفت: فضای پیرامونی کتابخانه مرکزی در شأن این کتابخانه و بافت تاریخی شهریزد نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، رقیه دوست فاطمی‌ها در نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان یزد اظهار داشت: تا محیطی جذاب برای کتابخوانی فراهم نشود، نمی‌توان مخاطب را به مطالعه ترغیب کرد.

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی در دوره مدیریت فعلی، بهسازی و شاداب‌سازی محیط‌های کتابخانه‌ای موجود در کشوربوده است که استان یزد نیز این امر را در اولویت قرار داد و بیش از ۲۰ کتابخانه در استان و شهرستان یزد در طول پنج سال اخیر بهسازی، تجهیز و جذاب شده‌اند.

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد با اشاره به تجهیز و تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی یزد نیز گفت: در تجهیز فضای داخلی این کتابخانه تلاش شده است به روزترین و کارآمدترین تجهیزات به کارگیری شود تا محیطی دلپذیر، امن و مفید برای اعضا و مراجعان فراهم شود.

دوست فاطمی ها با انتقاد از وضعیت نامناسب محوطه پیرامونی کتابخانه، اظهار کرد: فضای بیرونی کتابخانه و به خصوص محوطه پشت آن نه در شأن فضای داخلی و امکانات مدرن کتابخانه است و نه در شأن بافت تاریخی و فرهنگی شهر یزد است.

وی افزود: لازم است در محوطه اطراف کتابخانه ساماندهی جدی صورت گیرد که البته این امر، نیازمند پیگیری مسئولان استان و همراهی بیشتر دستگاه‌هایی همچون شهرداری و میراث فرهنگی است.

دوست فاطمی‌ها ابراز امیدواری کرد: با راه‌اندازی رسمی کتابخانه مرکزی، تحولی بزرگ در حوزه کتابخوانی و رشد چشمگیر شاخص‌ مطالعه در استان و شهر یزد ایجاد شود.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha