جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در فارس گفت: دوستی با کافران و دشمنان اگر از سر آزمایش هم بوده باشد، در این سال‌ها تجربه کردیم، که آمریکا از برجام خارج شد و ما را نیز تحریم کرد، اینکه عده‌ای دلشان هنوز برای مذاکره با شیطان بزرگ و عهدشکن می‌تپد باید بدانند که این رفتار برخلاف دستور قرآن کریم است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته شیراز که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با طرح این سوال که راه تحصیل ایمان و تقویت آن چیست؟ اظهار داشت: بزرگان علمای اخلاق فرموده‌اند اگر شخصی می‌خواهد ایمان به دست بیاورد قبل از هر چیزی باید نیت خود را برای کارهایی که می‌خواهد انجام دهد خالص کند.

وی در ادامه اضافه کرد: اگر در کارها و تحصیل علم، ایمان نباشد، دچار مشکل می‌شویم، شیطان به دنبال جهنمی کردن انسان است ازاین‌رو باید دقت کنیم در کارهای خود ایمان و اخلاص داشته باشیم. شیطان رجیم از همه ما عالِم تر است اما مشکل او ایمان و اخلاص است. اگر شیطان معلم آدمی شد انسان به رستگاری نمی رسد گرچه ممکن است چنین فردی به برخی علوم احاطه نیز پیدا کند.

امام جمعه شیراز همچنین به فرارسیدن سالروز شهادت شهید دوران اشاره و خاطرنشان کرد: در این ایام همچنین سالروز شهادت یکی از قله‌های افتخار فارس و شیراز شهید سرلشکر خلبان عباس دوران است، هنگامی‌که انسان حالات این شهید را می‌خواند منقلب می‌شود، کسی که با یک هواپیما اقتدار بغداد را در دوران صدام آنچنان به هم می‌ریزد و معادلات بین المللی را به نفع ایران تغییر می‌دهد،  ازاین‌رو انسان در مقابل عظمت این شیر مرد به تعجب می‌افتد.

نماینده ولی فقیه در فارس در ادامه افزود: امروز هم ما پیام خون شهید دوران را به ترامپ و سردمداران استکبار می‌دهیم که اگر شما می‌خواهید در مقابل عظمت اسلام و جمهوری اسلامی بایستید سربازانی چون شهید دوران هنوز در کشور ایران بسیار است.

وی آیه هشتم سوره ممتحنه را مورد توجه قرار داد و در خصوص روابط خارجه ایران با سایر کشورها بیان داشت: در رابطه با مسائل روابط خارجی ایران با سایر کشورها به ویژه بحث برجام و ارتباط با کشور چین، چارچوب قرآنی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام ادامه داد: خداوند در آیه ۸ سوره ممتحنه اساس روابط خارجی با غیرمسلمانان را ذکر کرده است، خدای متعال در این سوره فرموده کافرها دودسته‌اند، عده‌ای هستند که با شما سر جنگ دارند که تصریحاً می‌فرماید با آنان دوست نشوید.

وی تاکید کرد: دوستی با کافران و دشمنان اگر از سر آزمایش هم بوده باشد، در این سال‌ها تجربه کردیم، که آمریکا از برجام خارج شد و ما را نیز تحریم کرد، اینکه عده‌ای دلشان هنوز برای مذاکره با شیطان بزرگ و عهدشکن می‌تپد باید بدانند که این رفتار برخلاف دستور قرآن کریم است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha