شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آزمون سطح 3و4در یزد

حوزه/مدیر حوزه های علمیه استان یزد گفت: همزمان با سراسر کشور، آزمون سطح سه و چهار حوزه علمیه خواهران استان  یزد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد کارگر شورکی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از برگزاری آزمون سطح ۳ و ۴ حوزه علمیه خواهران استان یزد درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری«حوزه» در یزد، اظهار کرد: امسال ۱۴۹ طلبه خواهر با مدرک سطح دو در شش رشته فقه و اصول، تفسیر  وعلوم قرآن، مدرسی ادبیات عرب، اخلاق و تربیت اسلامی، کلام با گرایش امامت و مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی، به منظور ورود به مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۱۳ نفر به لحاظ دارا بودن امتیازات ویژه و معدل بالای ۱۷  در مقطع سطح ۲(کارشناسی)  و به دلیل  جلوگیری از شیوع بیماری کرونا و لزوم اجتماع حداقلی از آزمون معاف و به مصاحبه دعوت می شوند.

وی افزود: فقط ۳۶ نفر از متقاضیان تحصیل در مقطع سطح سه امروز با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی درمؤسسه آموزش عالی حوزوی خواهران امام حسین(علیه السلام) یزد  با هم به رقابت پرداختند. 

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد بیان کرد:  با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۳۸ داوطلب متقاضی تحصیل در رشته های تفسیر تطبیقی ، فقه و اصول و علوم ومعارف قرآن ، مقطع سطح چهار نیز در سالن امام خمینی (ره) مدیریت حوزه علمیه خواهران استان یزد در آزمون ورودی این مقطع شرکت کردند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر در خصوص نحوه برگزاری آزمون‌ها گفت: آزمون سطح سه از ساعت ۹ تا ۱۱ به صورت تستی و آزمون سطح چهار از ساعت  ۹ الی ۱۳ در دو مرحله به تفکیک تستی و تشریحی برگزار شد.

وی خاطر نشان کرد: حوزه علمیه خواهران استان یزد دارای ۱۷ مدرسه علمیه سطح ۲(کارشناسی ) در همه شهرستانهای استان و سه مرکز آموزش عالی در مقطع سطح سه(کارشناسی ارشد) در شهر های یزد، اردکان و میبد  و دو مرکز آموزش عالی تخصصی مقطع سطح چهار(دکترا) در شهرهای یزد و میبد است.

وی افزود: مهلت ثبت نام سطح سه وچهار به پایان رسیده است ولی متقاضیان سطح ۲ با مدرک دیپلم و بالاتر تا پایان زمان مصاحبه، درصورت ظرفیت خالی مدارس مهلت دارند با مراجعه به مدارس علمیه خواهران ثبت نام خود را انجام دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد در پایان یاد آور شد: در استان یزد ۲۲ مدرسه علمیه خواهران وجود دارد که تاکنون قریب به ۵۰۰ نفر در ۱۷ مدرسه علمیه خواهران استان برای مقطع سطح ۲  (کارشناسی) ثبت نام و به مصاحبه برای پذیرش این مقطع  دعوت شده اند، و با احتساب سطح سه وچهار در مجموع تاکنون ۶۸۰ نفرمتقاضی تحصیل در حوزه علمیه خواهران استان یزد هستند.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha