جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سروستانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر جود و بخشش را از مهمترین ویژگی های امام جواد(ع) عنوان کرد و اظهار داشت: امام جواد(ع) نسبت به مردم به ویژه مستمندان عنایت و سخاوت خاصی داشتند و سخاوتمندی او زبانزد خاص و عام بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی، صبح امروز در نشست فعالان تبلیغی بوشهر با تسلیت سالروز شهادت امام جواد (ع)، جود و بخشش را از مهمترین ویژگی های  حضرت عنوان کرد و اظهار داشت: امام جواد(ع) نسبت به مردم به ویژه مستمندان عنایت و سخاوت خاصی داشتند و سخاوتمندی حضرت زبانزد خاص و عام بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با بیان اینکه نصایح زیادی از ایشان به یادگار مانده است، گفت: یکی از آن موارد، حدیث ارزشمندی از سخنان امام معصوم است که می‌فرمایند: مؤمن به سه خصلت محتاج است؛ توفیق از سوی خداوند، واعظی از درون خود و پذیرش از کسی که او را پند می‌دهد.

وی ادامه داد: وقتی خلفای بنی عباس با افکار روشن و الهی امام جواد(ع) مواجه شدند به مقابله با ایشان پرداختند و علیرغم اینکه به شدت حضرت را تحت کنترل قرار دادند، اما از این طریق هم نتوانستند به اهداف خود دست پیدا کنند، لذا امام را مظلومانه به شهادت رساندند.

حجت الاسلام سروستانی، امامت در دوران خردسالی را از دیگر ویژگی‌های برجسته امام جواد (ع) دانست و افزود: پس از بُعد عبودیت و بندگی خداوند منان، بُعد رسیدن به امامت در دوران خردسالی از ویژگی های مهم حضرت بود که تعجب همگان به ویژه خلفای بنی عباس را برانگیخت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: حضرت با وجود سن کم، از آنجا که علوم ائمه(ع) از ذات ربوبی نشأت گرفته است، توانستند در مقابل خلفای بنی عباس به خوبی مدیریت جامعه اسلامی را به عهده بگیرند و مردم را در طریق هدایت و رستگاری قرار دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha