چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معصومه ظهیری

حوزه/ معاون فرهنگی و تربیتی حوزه علمیه خواهران گفت: راه اندازی و تاسیس مرکز تربیت معلم مبلغ در واقع زمینه ای داد به سبک سیاق هدفمند طلاب و دانش آموختگان که در این مسیر به فعالیت های طلاب در آموزش و پرورش رسمیت می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، معصومه ظهیری در نشست آنلاین ویدئو کنفرانسی مرکز تربیت مبلّغ معلم با نمایندگان استانی و رابطین در حوزه علمیه خواهران در سخنانی اظهار کرد: قرآن کریم بر اساس آیه شریفه «یزکیهم و یعلمهم الکتاب و الحکمه» بحث تعلیم و تربیت، همچنین اهتمام به این مسئله را بسیار تاکید کرده و در همین راستا حوزه های علمیه خواهران نیز مسأله تعلیم و تربیت را جزو اهداف اصلی و اولویت های آموزشی و مهارتی خود قرار داده است.

وی ادامه داد: با این تفاسیر، مسیر، مسیر تهذیب، تعلیم و تعلم است. تعدادی از دانش‌آموختگان ما که بیش از ۵۰ هزار نفر هستند بعلاوه دانش‌آموختگان جامعه الزهرا(س) اگر به این آمار افزوده بشوند، ما بیش از صدهزار دانش آموخته در سراسر کشور داریم که بعضی از دانش آموختگان ما در ارگان ها و نهادها از جمله وزارت آموزش و پرورش مشغول فعالیت هستند.

معاون حوزه های علمیه خواهران بیان داشت: تعدادی از این دانش آموختگان بخصوص دانش‌آموختگانی که جدید به ما پیوستند نیاز به این بود که در طرح ساماندهی، ارتقا و حمایت تشکیلاتی حضور داشته باشند و بتوانیم به فعالیتهای آنان سمت و سو بدهیم لذا تاسیس مرکز تربیت معلم مبلغ زمینه ای را ایجاد کرد برای فعالیت دانش آموختگان و رسمیت دادن به این فعالیت در آموزش و پرورش که بحمدلله سال گذشته این مسیر را بخوبی طی کردیم و کانونهایی تشکیل شده از دانش آموختگان را در استان‌ها زمینه ای برای آموزش های ابتدایی و حضور آنان را در آزمون فراهم کردیم و هم اکنون شاهد فعالیت ۱۵۵نفر از پذیرفته شدگان سال گذشته در این مرکز هستیم.

وی ادامه داد: برگزاری نشست های مجازی فرصتی را فراهم کرد تا علاوه بر پاسخگویی به سوالات بتوانیم به تفصیل اهداف تشکیل این مرکز را بیش از پیش مرکز تربیت معلم مبلغ منقح کنیم.

ظهیری در ادامه با بیان اینکه ما در سه زمینه می توانیم فعالیت های خود را تقویت کنیم، اظهار داشت: «تبلیغ و اطلاع رسانی به منظور مشارکت حداکثری طلاب علاقه مند به خدمت در آموزش و پرورش»، «تعامل و ارتباط مستمر با پذیرفته شدگان و بهره مندی از تجارب آنان» و «شناسایی دانش آموختگانی که زمینه جذب و حضور موفق در آزمون های آموزش و پرورش را دارند» از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی گفت: اهمیت تشکیل این نهاد که ذیل مراکز تربیت معلم آموزش و پرورش شکل گرفته دو نکته است؛ «حضور طلاب در بدنه آموزش و پرورش و رشته های مرتبط ارتقا پیدا کرده است بطوریکه در آزمون استخدامی سال گذشته تحصیلی هشت رشته تحصیلی مجوز حضور طلاب را گرفت» و « جذب طلاب و فعالیت آنان و فعالیت‌های جانبی که در این زمینه می توانند انجام دهند» شکل گرفته است.

معاون حوزه علمیه خواهران بیان کرد: در فصل جدید همکاریها به دنبال برقراری یک رابطه وثیق و مستمر با رابطین در مراکز استان ها و شهرستان ها هستیم تا بتوانیم مسائل مربوط به تبلیغ، ترویج و جذب را داشته باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha