جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نشست خبری همایش بین المللی حضرت حمزه

حوزه/ همایش بین المللی حضرت حمزه ۳۰ بهمن ۹۹ با حضور شخصیت های داخلی و خارجی در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر نعمت الله صفری پیش از ظهر امروز در نشست خبری که با موضوع همایش بین المللی حضرت حمزه که در مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) در قم برگزار شد،  با اشاره به جایگاه شخصیت حضرت حمزه(ع) گفت: ایشان شخصیت سوم دین در صدر اسلام بودند و وقتی اسلام آورد رسول الله  بسیار خوشحال شدند چرا که این مسئله موجب تقویت اسلام و سبب اسلام آوردن افراد دیگر شد.

دبیر اجرایی همایش بین المللی حضرت حمزه افزود:  حمزه فردی ولایت مدار، پیرو پیامبر و اسلام  و علاقه خاصی به پیامبر اسلام داشته اند. هر امری و فرمان پیامبر می دادند بدون چون و چرا اطاعت می کردند و کوچکترین مخالفتی با فرامین شان نداشته اند.

وی بیان داشت: حضرت حمزه از شخصیت های بود که لقب سید الشهدا را در صدر اسلام به خود اختصاص داده بود. با وجود چنین شخصیتی اما هیچ گاه همایشی در مقام و عظمت ایشان برگزار نشد و برای همین قرار شد این همایش برگزار شود.

صفری گفت:  از جمله اهداف همایش، علمی بودن نه صرفا تبلیغی و ترویجی است و برای همین یکی از محورهای همایش نام حمزه است. که منظور از حمزه چیست و به چه معنا است.

دبیر علمی همایش افزود: دلیل دیگر علمی بودن همایش محور دوم همایش است که در ارتباط با تاریخ است. در تاریخ اهل سنت منابعی خوبی وجود دارد که می توان از آن برای معرفی شخصیت ایشان بهره گرفت.

وی بیان داشت: دلیل سوم علمی بودن همایش این است ایشان شخصیتی است که تنها اختصاص به زمان خاصی ندارد بلکه می توان برای همه زمانها از شخصیت ایشان برای جامعه بهتر بهره برداری کرد.

صفری گفت: از دیگر محورهای همایش زیست نامه و بررسی شخصیت نسب حضرت حمزه، محور تاریخ، محور فضائل، محور چهارم حضرت حمزه از دیدگاه دیگران، محور پنجم، حمزه درهنر و ادبیات و محور ششم، حمزه درمنابع مختلف می باشد.

دبیر علمی همایش افزود: این همایش دارای کمیته علمی است وسعی شده از ظرفیت علمی جامعه المصطفی و مجتمع آموزش عالی تاریخ با حضور پژوهشگران حوزه و دانشگاه در رشته تاریخ به خوبی استفاده شود.

وی اظهار داشت: محورهای همایش فراخوان مقاله شده و علاقه مندان تا ۳۰ آذر ماه وقت دارند درمحورهای همایش بیان شده آثار خود را به نشانی خیابان باجک، میدان جهاد، مجتمع آموزش عالی امام خمینی در قم ارسال نمایند. این همایش در صورت رفع مشکل ویروس در ۳۰ بهمن ماه در همان مجتمع برگزار می شود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha