چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
مسلمانان بلژیک عید قربان را در مساجد برگزار می‌کنند

حوزه/ به گفته یک مقام اجرایی جامعه مسلمانان بلژیک، نماز عید سعید قربان در این کشور روز جمعه هفته آینده و با حفظ فاصله گذاری اجتماعی و رعایت نکات بهداشتی در مساجد برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از brusselstimes، جشن‌های عید قربان در بلژیک  در روز جمعه هفته آینده، ۳۱ جولای برگزار خواهند شد.

هیئت اجرایی مسلمانان بلژیک اعلام کرد که جامعه اسلامی این کشور بالاتفاق روز جمعه ۳۱ ژوئیه امسال عید سعید قربان را جشن خواهند کرد. این مدیر اجرایی همچنین تاکید کرد که مسلمانان باید در روز عید، با رعایت نکات بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، اقدامات احتیاطی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را رعایت کنند.

محمد اوستون خاطرنشان کرد: اقدامات احتیاطی در مساجد در نظر گرفته شده‌اند و انتظار می‌رود که اکثر مسلمانان در صبح  روز جمعه  برای اقامه نماز عید قربان به مساجد مراجعه کنند.

به گفته او، پوشیدن ماسک در مساجد، هنگام اقامه نماز الزامی بوده و نمازگزاران باید فاصله گذاری اجتماعی حداقل یک و نیم متری را رعایت کنند. به علاوه هر نمازگزار باید سجاده مخصوص خودش را همراه داشته باشد و تجمعات مذهبی نیز ممنوع هستند.

اوستون ضمن اعلام این خبر افزود که رعایت اقدامات بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی در عید قربان هر چند مراسم جشن را «سخت‌تر و با لذت کمتری همراه می‌سازد»، اما در مقابل برای حفظ جان مومنان و همشهریان شان ضروری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha