شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مراسم اختتامیه دوره ولایت فقیه

حوزه/ جانشین رئیس جامعةالمصطفی با بیان اینکه لازم است همه طلاب، به ویژه استادان جامعةالمصطفی، دوره کوتاه مباحث ولایت فقیه را بگذرانند، خاطرنشان کرد: باید متون متناسب با نیازهای ملیتی را به منظور تقویت و پرورش بنیه های علمی طلاب مورد توجه قرار داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین خالق پور، در اختتامیه نخستین دوره تربیت مدرس ولایت فقیه در جامعةالمصطفی، ضمن تقدیر از مشارکت گسترده و فعال استادان در این دوره ها، خاطرنشان کرد: از کسانی که زمینه برپایی دوره تربیت مدرس ولایت فقیه را فراهم نمودند، سپاسگزاری می کنیم.

وی بحث ولایت فقیه را از مهم ترین موضوعات پیش روی جامعةالمصطفی برشمرد و اذعان داشت:  چارچوب تفکر المصطفی براساس رهبری و ولایت فقیه شکل گرفته و تمام فرازهای آموزشی و علمی آن نشئت گرفته از آن است.

جانشین ریاست جامعةالمصطفی با بیان اینکه طلاب غیرایرانی به عشق ولایت وارد جامعةالمصطفی شده اند و به دنبال فراگیری تفکر و اندیشه های ولایت فقیه و آرمان های حکومت اسلامی هستند، یادآور شد: طلاب جامعةالمصطفی به دنبال فراگیری اسلام ناب محمدی(ص) و گفتمان انقلاب اسلامی هستند تا بتوانند نیازها و پرسش های جهان معاصر را با تمسک به این مهم پاسخ دهند.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور با تأکید بر اینکه پیش از رسیدن شبهات به ذهن مخاطبان باید مبانی فکری و عقیدتی به درستی برای آحاد مختلف جامعه تبیین گردد، خاطرنشان کرد: بحث باورها و مبانی فکری طلاب در عرصه ولایت فقیه و حکومت اسلامی باید در مقوله‌های آموزشی به خوبی ترسیم گردد.

وی به ارزشمندی ظرفیت دوره های تربیت مدرس ولایت فقیه اشاره نمود و اذعان داشت: حضور استادانی از تخصصی های مختلف علوم اسلامی و انسانی، زیبایی ویژه ای خلق نموده است؛ باید برنامه های جدی و پرمحتوایی را برای پویایی ظرفیت های این دوره در دستور کار قرار داد.

جانشین ریاست جامعةالمصطفی با بیان اینکه نیاز است همه طلاب، به ویژه استادان جامعةالمصطفی، دوره کوتاه مباحث ولایت فقیه را بگذرانند، خاطرنشان کرد: باید متون متناسب با نیازهای ملیتی را به منظور تقویت و پرورش بنیه های علمی طلاب مورد توجه قرار داد.

حجت الاسلام والمسلمین خالق پور در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: باید مقدمات حضور و ثبت نام طلاب علاقه مند برای شرکت در دوره تربیت مدرس ولایت فقیه فراهم گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha