پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام علی

حوزه/ رسول خدا (ص) فرمود: "اگر علی(ع) را جانشین نمایید، ولی من شما را انجام دهنده آن نمی بینم - او (ع) را راهنمای هدایت شده ای می یابید که شما را بر راه راست و روشن قرار می دهد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، هجدهم ذی الحجه، روز عید سعید غدیر خم است که سلسله روایاتی از بزرگان اهل سنت درباره أمیرالمؤمنین، امام علی علیه السلام را تا فرارسیدن این عید سعید، تقدیم عاشقان مولا علی (ع) خواهیم کرد.

  

- ابن ‌عبّاس (صحابی)

قال النبیّ (ص) لعلیّ (ع) : «یا علی! أنتَ مِنّی و أنا مِنک. و أنتَ أخی و صاحبی»

پیامبر (ص) به علی (ع) فرمود:

«یا علی! تو از من هستی و من از تو. و تو برادر، یار و همراهم هستی»

افضلیة امیرالمؤمنین(ع)، ص۶۷۱ به نقل از: تاریخ مدینة دمشق، ابن عساکر، ج ۴۵، ص ۴۱

- بَراء بن عازب (صحابی)

... فقام رسول الله (ص) فحَمِدَ الله و اثنی علیه ثُمّ قال: "اِنّی اُمرتُ بِسَدِّ الاَبواب غیر باب علیِّ بن ابیطالب(ع) فقال فیه قائلکم و اِنّی و اللهِ ما فَتَحتُ شیئًا و لا سَدُدتُه و لکنّی اُمِرتُ بِشیئ فاتبعتُهُ"

... رسول خدا (ص) پس از حمد و ثنای خداوند ایستاد و فرمود: "همانا به من دستور داده شد تا همه درهایی را که به مسجد باز می شوند، ببندم مگر درِ خانه علی بن ابیطالب(ع). پس در اینباره کسانی از شما سخنانی گفتند. به خدا سوگند همانا من (از جانب خود) هیچ دری را نبستم و نگشودم؛ بلکه به من دستوری داده شد پس آن را پیروی کردم. "

افضلیه امیرالمؤمنین (ع)، ص۷۰۷ به نقل از: مسند احمد بن حنبل، ج ۴، ص ۳۶۹؛ الطبقات الکبری، ابن سعد، ج ۲، ص ۲۶.

- حُذَیفه (صحابی)

قال رسول الله (ص) : "اِن تَستَخلِفوا علیًّا -و ما اُراکُم فاعلین-  تجدوه هادیا مهدیا یحملکم علی المحجه البیضاء"

رسول خدا (ص) فرمود: "اگر علی(ع) را جانشین نمایید، ولی من شما را انجام دهنده آن نمی بینم - او (ع) را راهنمای هدایت شده ای می یابید که شما را بر راه راست و روشن قرار می دهد.

افضلیه امیرالمؤمنین(ع)، ص ۶۸۴ به نقل از: حلیه الاولیاء ابونعیم اصفهانی، ج ۱، ص ۶۴ (همچنین: کنزالعمال متقی هندی، ج ۱۱، ص ۶۳۰)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha