جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مدیر عامل بنیاد برکت با آیت الله اعرافی

حوزه/ امام جمعه قم با توجه به ظرفیت عظیم معارف دینی و الهی در عرصه خدمت رسانی و امداد رسانی گفت: اخلاق خدمت  و گره گشایی یک رویکرد انسانی مورد تاکید اسلام است و می شود این ظرفیت عظیم معارف دینی و الهی را به جهان بشریت نیز عرضه کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی امروز در دیدار کریم همتی رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، با اشاره به لزوم آمادگی همه دستگاه ها و به ویژه مردم در برابر بلایای طبیعی گفت: هلال احمر ماموریت ویژه و مهمی بر عهده دارد و آن آمادگی نیروی انسانی برای حضور در خطر و همچنین آگاهی بخشی به جامعه است.

وی افزود: هلال احمر در طول این مدت فعالیت ها و برکات زیادی داشته است اما جا دارد در این زمینه ها کار بیشتری شود و جمعیت بیشتری از مردم در حوادث، پای کار بیایند و این افق بالایی است که شما مسئولین هلال احمر در کشور ایران با همه ظرفیت های عظیمش بر عهده دارید.

امام جمعه قم با بیان اینکه حوزه و روحانیت آماده کمک به هلال احمر برای به صحنه آوردن جمعیت بیشتری از مردم و جوانان برای امدادرسانی است خاطر نشان ساخت: ظرفیت حوزه و روحانیت در سراسر کشور ظرفیت مهم و اثر بخشی است که می شود از آن برای به صحنه آوردن اقشار عظیمی از مردم و جوانان برای حماسه آفرینی در صحنه های گوناگون کشور به ویژه در حوادث و بلایا استفاده کرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه از اجتماعی بودن حوزه های علمیه سخن گفت و بیان داشت: حضور طلاب و روحانیون در حوادث غیرمترقبه در کنار مردم نشان از اجتماعی بودن حوزه های علمیه  دارد و این امر در جریان اخیر و حضور طلاب و روحانیون در مقابله با ویروس کرونا در ضدعفونی کردن معابر، حضور در بیمارستان ها و همچنین تغسیل و تدفین اموات کرونایی خود را نشان داد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه باید پاسخگویی و اجتماعی بودن و در کنار مردم را تامین کند و این یک اصل مهم در انجام امورات حوزه است.

آیت الله اعرافی آمادگی زیرساخت ها را مهم دانست و گفت: آمادگی در همه عرصه ها مهم و اساسی است اما آمادگی از لحاظ زیر ساخت ها بسیار مهم تر است و باید به گونه برنامه ریزی کرد که هنگام وقوع حوادث و بلایا هر شهری آنقدر مقاوم شده باشد که قبل از اینکه دیگران بیایند خودش بتواند خودش را جمع کند و تا حدی از شدت حادثه بکاهد.

وی توجه و میدان دادن به جوانان در هلال احمر را ستود و  گفت: بخش جوانان هلال احمر بسیار جذاب و اثر بخش است و توقع می رود که این بخش روز به روز پربارتر و قوی تر شود و جوانان بیشتری را به میدان کار و امداد رسانی آورد.

امام جمعه قم با توجه به ظرفیت عظیم معارف دینی و الهی در عرصه خدمت رسانی و امداد رسانی گفت: اخلاق خدمت  و گره گشایی، یک رویکرد انسانی مورد تاکید اسلام است و می شود این ظرفیت عظیم معارف دینی و الهی را به جهان بشریت نیز عرضه کرد.

وی با اشاره به طرح ها و برنامه های کلان حوزه گفت: ما در طرح آمایش باید حداقل ۵۰ تفاهم نامه و اقدام مشترک را شناسایی کنیم و این باب وسیع باید استمرار پیدا کند، به طور مثال در الگوی آموزش و پرورش حداقل ۴۰ برنامه به امضای مدیر حوزه های علمیه و وزیر آموزش و پرورش رسید.

مدیر حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به چند ظرفیت مهم و اساسی شهر قم اشاره کرد و  با بیان این که قریب به ۱۰۰ هزار نفر در بخش حوزوی و مراکز مرتبط با آن در قم در حال تحصیل هستند، گفت: این ۱۰۰ هزار طلبه و دانش پژوه، نه تنها از تمام نقاط ایران؛ بلکه از بیش از ۱۰۰ کشور جهان گرد هم جمع آمده اند تا مبانی دینی و معارف الهی را تحصیل، تدریس و تبیین کند.

آیت‌الله اعرافی حضور بیش از ۱۰ هزار استاد پژوهشگر در شهر قم را ظرفیت بزرگ پژوهشی دانست و عنوان کرد: قم در عرصه نشر و انتشارات دومین شهر کشور پس از پایتخت است و مراکز علمی آن بیش از ۱۰۰ مجله در حوزه های دانشی مختلف را چاپ می کنند.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این دیدار کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در این نهاد در حوادث اخیر کشور از جمله کرونا ارائه داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha