سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
پاکدامنی در قرآن

حوزه/ به همت مرکز نشر هاجر و همکاری مؤسسه تمهید، کتاب ارزشمند «روش فرهنگ سازی پاکدامنی در قرآن» به قلم حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم بهجت پور، عضو شورای عالی آموزش و پرورش کشور و مدیر حوزه علمیه خواهران منتشر و از هم اکنون در دسترس علاقه مندان قرار دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، این کتاب با یک مقدمه در چهارفصل و ۲۰ ریز موضوع مطالب ارزشمندی را پیرامون پاکدامنی و عفاف، تقوای جنسی و هنجار پاکدامنی در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد.

این گزارش حاکیست، «مرحله اول تغییر و تحول:ارزش گذاری پرهیز از آلودگی جنسی»، «مرحله دوم تغییر و تحول:تثبیت ارزش پرهیز از آلودگی جنسی»، «مرحله سوم تغییر و تحول:هنجار سازی پرهیز از آلودگی جنسی» و «مرحله چهارم تغییر و تحول: پایش و مراقبت از تقوای جنسی و هنجار پاک دامنی» چهار فصل اصلی این کتاب را تشکیل می دهند.

از موضوعات عنوان شده در این کتاب ارزشمند می توان به؛ "جایگاه و اهمیت بحث فرهنگ سازی پاک دامنی و عفت"، "مسأله پاک دامنی در جامعه ی معاصر نزول"، فضای فرهنگی حاکم بر مکه در مرحله اول"، "آیات ارزش گذاری پرهیز از آلودگی جنسی"، "راهکاریهای مقابله با تهاجم فرهنگی"، "آیات مقاوم سازی مؤمنان در شرایط علنی شدن دعوت"، "آیات خاص مقاوم سازی مؤمنان" اشاره کرد.

همچنین مخاطبان می توانند نکاتی مانند؛ "تثبیت ارزش پرهیز از آلودگی جنسی"، "بررسی اجمالی فضای فرهنگی مدینه"، "کیفیت هنجارسازی پاک دامنی در مدینه"، "آیات مربوط به مراقبت از تقوای جنسی و هنجارپاک دامنی"، "آیات مربوط به مراقبت از هویت دینی جامعه اسلامی" و... را مورد مطالعه قرار دهند.

نویسنده در بخشی از مقدمه این کتاب آورده است؛ یکی از مهمترین و کلیدی ترین مقولات فرهنگی در این صحنه ی مبارزه که به جِد مورد توجه جهان غرب قرار گرفته و سردمداران آن بارها با صراحت و کنایه از برنامه ریزی برای این مقوله سخن گفته اند، مسأله ی اخلاق وعادات و رفتارهای جنسی مردم در ایران و کشورهای اسلامی است. این جاست که باید به فکر راه حلی بود تا نسل های جدید و به خصوص جوانان، توان آراسته شدن به پاک دامنی را پیدا کنند و عموم مردم و افراد متقی بر این مسیرمستقیم، پایداری کنند.

متاسفانه روش های فرهنگ سازی این مقوله و استقامت دادن مردم، از مدل روشنی برخوردار نبوده و همین امر موجب شده است تا تلاش های فرهنگی و تربیتی دستگاه ها و سازمان های مربوط، رویش ها و محصول های بایسته را نداشته باشند و حتی اعتماد به دستگاه های حقوقی و انتظامی به تدریج کم تأثیر شود و روز به روز از توان بازدارندگی برخوردهای انتظامی و قضایی کاسته شود.

لازم به ذکر است، کتاب ارزشمند «روش فرهنگ سازی پاک دامنی در قرآن» در ۲۴۸ صفحه علاوه بر عرضه در فروشگاه مرکزی نشر هاجر واقع در قم – بلوار معلم – مجتمع ناشران – طبقه اول واحد ۱۱۴ به شماره تماس ۰۲۵۳۱۰۱۵ و یا با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی مرکز نشر هاجر به صورت http://hajarpub.ir الکترونیکی خرید کنند.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha