سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی

حوزه/ استاد حوزه علمیه قزوین گفت: روش تربیتی و علمی امام محمدباقر(ع) این شایعه را که اسلام با علم و فناوری مخالف است، رد کرده و این موضوع را نشان داد که علم‌آموزی و توجه به علم و معرفت حقیقی در رأس آموزه‌های دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی ظهر امروز در جمع نمازگزاران مسجد محمد رسول الله(ص) قزوین ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر(ع)، گفت: حضرت به‌خاطر اینکه تحول بزرگی در وضعیت علمی جامعه اسلامی به ‌وجود آورده و شاگردان زیادی را تربیت کردند به «باقرالعلوم» یعنی شکافنده علوم ملقب گردیدند.

وی افزود: روش تربیتی و علمی امام محمدباقر(ع) این شایعه را که اسلام با علم و فناوری مخالف است، رد کرده و این موضوع را نشان داد که علم‌آموزی و توجه به علم و معرفت حقیقی در رأس آموزه‌های دینی است.

استاد حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: بسیاری از روایاتی که امروز در زمینه‌های عقاید، خداشناسی، اخلاق نیکو، احکام دینی، و ... در دست داریم از امام‌باقر (ع) به‌دست ما رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی با ذکر این نکته که «سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست»، عنوان کرد: برپایی کلاس‌های علم‌آموزی و تدریس توسط امام باقر(ع) یک مسئله سیاسی بود، چراکه در آن زمان بین بنی‌امیه و بنی‌عباس اختلاف شدیدی افتاده بود و هرکدام از این ظالمان می‌خواستند قدرت و حکومت را در دست بگیرند، لذا امام باقر(ع) با زیرکی و درایت از این موقعیت استفاده کرده و با برپایی کرسی‌های تدریس به تربیت علما و شاگردانی در رشته‌های مختلف، به هدایت علمی ـ فرهنگی جامعه پرداختند.

در مصرف آب و برق صرفه جویی کنیم

 مدیر سابق حوزه علمیه قزوین در ادامه با اشاره شیوع بیماری کرونا، بیان کرد: در این روزها که بیماری کرونا شیوع گسترده ای در جهان دارد همه باید به همدیگر کمک کنیم تا از این مرحله سخت عبور کنیم.

وی با اشاره به گرمای کم سابقه هوا و مصرف بی حد و حصر آب در استان قزوین، بیان کرد: صرفه جویی باید به عنوان یک تکلیف شرعی شمرده شود و همه مسئول هستیم تا در مصرف آب صرفه جویی کنیم تا با مشکل کمبود یا قطعی آب در استان مواجه نشویم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha