شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 911813
۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

حوزه/ با حضور نماینده ولی فقیه در قزوین ضمن قدردانی از خدمات چند ساله حجت الاسلام رشوندی امام جمعه سابق محمودآباد قزوین، حجت الاسلام موسوی به عنوان امام جمعه جدید معرفی شد.

با حضور نماینده ولی فقیه در قزوین ضمن قدردانی از خدمات چند ساله حجت الاسلام رشوندی  امام جمعه سابق محمودآباد قزوین، حجت الاسلام  موسوی به عنوان امام جمعه جدید معرفی شد.

نماینده ولی فقیه در قزوین در این مراسم گفت: نماز جمعه فرصت بی بدیل و بی نظیری است و این عمل عبادی و دینی فرصت ارزشمندی برای توده های مردم، مسئولان و روحانیت جهت اعتلاء و رشد جامعه محسوب می شود.  

وی افزود: ائمه جمعه با تغییر دولت ها که مقتضای زندگی اجتماعی است همواره پیگیر رسالت های دینی و الهی بوده و در این مسیر وظیفه خود را به درستی ایفا کرده اند  و خللی در مسیر خدمتی خود ایجاد نمی کنند.  

نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به این سخن رهبری که می فرماید: «نماز جمعه قرارگاه ایمانی، بصیرتی و فرهنگی است»، عنوان کرد: مقام معظم رهبری به این خاطر واژه   «قرارگاه» که یک اصطلاح نظامی است را درباره نماز جمعه به کار برده اند که تأکید کنند اهمیت جنگ فرهنگی کمتر از جنگ نظامی و سخت نیست.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: اقامه نماز موضوع مهمی است که باید مورد توجه مسئولان و همه اقشار مختلف مردم قرار گیرد و کسی که نماز می خواند می تواند دروغ بگوید، ظلم کند، رشوه بگیرد و هر ظلم دیگری را مرتکب شود، اما کسی که اقامه کننده نماز است از تمام خطاهای عمدی به دور است.  

وی ادامه داد: خدای متعال هیچگاه نگفته است نماز بخوانید، بلکه همواره تأکید کرده نماز را اقامه کنید، چراکه زمانی  نماز اقامه می شود فحشا و منکر از جامعه دور شده و نماز جمعه مرکز تحقق این معنا و رسیدن به هدف دینی و الهی است.

امام جمعه قزوین با تأکید بر اینکه همه وحدت ها دارای قداست نیست، عنوان کرد: باید تلاش کنیم که به وحدت توحیدی رسیده و بدانیم وحدتی دارای احترام و ارزش است که مبتنی بر توحید باشد.  

وی ادامه داد: هر وحدتی که توحیدی نباشد به جوامع خسارت وارد کرده، همانگونه که سَرِ شیخ فضل الله نوری در اوج وحدت غیرتوحیدی بالای دار رفت.  

نماینده ولی فقیه در قزوین با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) که می فرماید «اگر همه در یک طرف و حق در سمت دیگر باشد من طرف حق را خواهم گرفت»، اظهار کرد: اگر بخواهیم به این بصیرت و شناخت برسیم و وحدت توحیدی و غیرتوحیدی را از یکدیگر تشخیص دهیم، باید نماز جمعه را تقویت کنیم.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تأکید بر اینکه امام جمعه جناحی نمی تواند موفق باشد، گفت: اگر ائمه جمعه با موضع جناحی به حیطه کاری خود وارد شوند موفقیتی به دست نخواهند آورد و دعوت به تقوای آنها نمی تواند مؤثر باشد.  

امام جمعه قزوین با بیان اینکه خداوند همواره انسان را به عقیده توحیدی دعوت می کند، چرا که نتیجه آن، وحدت پایدار و ماندگار بوده که از عمق جان انسان ها را به هم پیوند می دهد، تصریح کرد: خدای متعال انسان ها را دعوت می کند، همین که مسئولیتی پیدا کردند در پی اقامه و برپایی نماز باشند و آنهایی که به این معنا تحقق بخشند ثمره آن پس از مرگ نیز با آنها خواهد بود.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha