پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام صفی خانی

حوزه/ مسئول امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت: کمک به نیازمندان از نگاه اسلام و قرآن عبادت است و انسان با کمک به محرومان یک نوع عبادت خدا را انجام می دهد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام علاءالدین صفی خانی، پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین ضمن قدردانی از تلاشهای کارکنان این نهاد برای رفع مشکلات  مدد جویان، گفت: کمک به نیازمندان آثار و برکات فراوانی دارد که خوشبختانه مردم ما در این عرصه همیشه پیشگام هستند و این مسئله بارها در موضوعات مختلف به خوبی مشاهده شده است.

مسئول امور طلاب حوزه علمیه قزوین افزود: یکی از آثار و برکات مردم در کمک به محرومان و نیازمندان تثبیت نعمت است، یعنی طبق مضمون آیات الهی، انفاق موجب تثبیت و دوام نعمت هاست و نعمتی که دائمی است لذت بخش است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از برکات کمک به نیازمندان، محبوب شدن در دلهاست، چنانچه اگر بخواهیم مردم به ما علاقه مند شوند و نفوذ در دلها داشته باشیم کمک به نیازمندان و مستضعفان را اولویت جدی برنامه های خود قرار دهیم، البته اگر با اخلاص چنین برنامه هایی را انجام دادیم محبت ما در دلهای دیگران قرار خواهد داد.

حجت الاسلام صفی خانی اظهار کرد: خداوند در قرآن کریم به ما تذکر داده که انفاق کنیم و قبل از آنهایی پیشقدم شوید که توانایی انفاق را ندارند، چون زمانی که اموال و ثروت آنها به دست دیگران بیفتاد دیگر قادر نخواهند بود این کار را انجام دهند.

 وی عنوان کرد: یکی از علامات شناخت مؤمن، بعد از اقامه نماز، انفاق و کمک به نیازمندان است که در حال حاضر بر اثر مشکلات اقتصادی این نیازمندی نیازمندان دو چندان شده است.

 مسئول امور طلاب حوزه علمیه قزوین بیان کرد: کمک به نیازمندان از نگاه اسلام و قرآن یک عبادت است، چرا که انسان با کمک به نیازمندان یک نوع عبادت خدا را انجام می دهد.

حجت الاسلام صفی خانی با اشاره به آیه «لِیُنفِقْ ذُو سَعَةٍ مِّن سَعَتِهِ وَمَن قُدِرَ عَلَیْهِ رِزْقُهُ فَلْیُنفِقْ مِمَّا آتَاهُ اللَّهُ لَا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا مَا آتَاهَا سَیَجْعَلُ اللَّهُ بَعْدَ عُسْرٍ یُسْرًا؛ بر توانگر است که از دارایی خود هزینه کند و هر که روزی او تنگ باشد باید از آنچه خدا به او داده خرج کند خدا هیچ کس را جز آنچه به او داده است تکلیف نمی‌کند خدا به‌زودی پس از دشواری آسانی فراهم می‌کند.» تصریح کرد: انفاق از جمله معامله هایی است که انسان با خداوند انجام می دهد و هیچگاه متضرر نمی شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha