جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عرفه

حوزه/ امام جمعه محمدیه گفت: قرائت دعای روح‌بخش عرفه سبب تزکیه و تهذیب نفس است و موجب نزدیکی هر چه بیشتر مؤمنان با خداوند سبحان می‌شود.

حجت الاسلام بهاءالدین آقاحسینی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، گفت: جوانان، نوجوانان و کلیه عاشقان حضرت سیدالشهدا(ع) با دل‏های مشتاق و چشمان اشک بار ضمن زمزمه دعای روحانی عرفه، دلدادگی خود را در پیمودن راه و مکتب حسینی صادقانه به نمایش می گذارند.

وی افزود: با خواندن دعای عرفه باید به این مهم برسیم که عمر با شتاب در گذر است، بنابراین خداباوری است که تنها راه اصلاح جامعه و کاهش  مفاسد اجتماعی و اقتصادی خواهد بود.

امام جمعه محمدیه بیان کرد: دعای عرفه، دعای بسیار با ارزشی است که مضامین فاخر در آن نهفته است و جملاتی که در دعای عرفه خوانده می شود بسیار دلنشین است و به راحتی می توان تشخیص داد که اینها از زبان امام حسین(ع) بیان شده است.

حجت الاسلام آقاحسینی تصریح کرد: به خاطر اهمیت دادن به دعاست که در این روز دعاهای بسیاری از اهل بیت عصمت و طهارت(ع) وارد شده است که همگی نشان از جلب رضایت و مغفرت پروردگار و طلب توبه از درگاه ذات کبریایی او دارند.

امام جمعه محمدیه عنوان کرد: روز عرفه روز بهره گیری از فرصت های بسیاری است که به واسطه فزونی رحمت خداوند در این روز می توان از آنها بهره گرفت، روزی که تنها در سال یک بار به انسان رو می کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha