پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روز عرفه فرصتی طلایی برای نزدیکی به خداوند متعال است، گفت: روز عرفه به عنوان یک روز استثنایی برای سجده، توبه و تضرع به درگاه احدیت باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

حجت الاسلام جععفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران با اشاره به فرا رسیدن روز عرفه، از این روز به عنوان روز تضرع به درگاه خداوند متعال یاد کرد و گفت: در این روز ارزشمند درهای رحمت الهی به روی بندگانش گشوده است.

وی با بیان این که روز عرفه فرصت مغتنمی برای آمرزیده شدن گناهان است، افزود: دعا و نیایش به عنوان کلید همه مشکلات باید در این روز با عظمت مورد توجه جدی قرار گیرد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که روز عرفه فرصتی طلایی برای نزدیکی به خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: روز عرفه به عنوان یک روز استثنایی برای سجده، توبه و تضرع به درگاه احدیت باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دعای عرفه سرشار از مفاهیم ناب توحیدی است، تصریح کرد: این دعای پرفیض گنجینه ای از معارف ناب الهی است.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که دعای عرفه از معارف عمیقی برخوردار است، ادامه داد: این دعای با فضیلت شامل مضامین عارفانه ای است که زمینه ساز شناخت عمیق از خداوند متعال است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دعا کلید بسیاری از مشکلات جامعه است، خاطرنشان کرد: در این روزهای سخت کرونایی که دنیا با این ویروس ناشناخته درگیر است، دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال می تواند راهگشا باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که این روزها بشر علیرغم همه پیشرفت های علمی که ادعای آن را دارد، متأسفانه در برابر یک ویروس مستأصل مانده است، ادامه داد: به طور حتم بازگشت به دین و معنویت می تواند حلال بسیاری از مشکلات جامعه بشری باشد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که محافل و نشست های دینی باید با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار شود، تصریح کرد: در این شرایط سخت کرونایی که روح و جسم مردم خسته است، دعا و نیایش به درگاه خداوند متعال می تواند دارویی برای روح و جسم خسته مردم باشد.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که نباید هیچ گاه از یاد خدا غافل شویم، خاطرنشان کرد: به طور حتم یاد خدا بودن و دعا کردن می تواند جامعه اسلامی را به یک مسیر صحیح رهنمون سازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha