پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت‌الاسلام حجت گنابادی نژاد

حوزه/ معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: پنجشنبه همزمان با نهم ذی الحجه و روز عرفه، مراسم پرفیض قرائت دعای عرفه در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، به نقل از آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین حجت گنابادی نژاد با اعلام این خبر گفت: روز عرفه از ایام مهم اسلام است و حق تعالی بندگانش را به عبادت در این روز فراخوانده و سفره‌های جود و احسان خود را برای آنها گسترده و شیطان در این روز تحقیر و رانده شده و خشمناک است.

وی با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه دعای عرفه در حرم مطهر رضوی عنوان کرد: در این مراسم که با مرکزیت صحن جامع حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی میرباقری به ایراد سخن می‌پردازد و حجت‌الاسلام جعفر اسلامی‌فر دعای سراسر معنوی عرفه را قرائت می‌کند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی ابراز کرد: مراسم قرائت دعای عرفه امام حسین(ع) پنجشنبه نهم مردادماه از ساعت 16:۳۰ تا ۱۹:۳۰ برگزار می‌شود.

گنابادی‌نژاد با اشاره به اینکه در این روز به مناسبت شهادت حضرت مسلم بن عقیل و هانی بن عروه در حرم مطهر مراسم روضه‌خوانی توسط احمد واعظی دایر است، ابراز کرد: این برنامه با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و زیر نظر کارشناسان امر و با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود. به این صورت که فرش‌ها به صورت یک درمیان (شطرنجی) پهن شده و برروی هر فرش افراد محدود یا به صورت خانوادگی مستقر می‌شوند.

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تاکید کرد: به منظور رعایت مسائل بهداشتی زائران باخود کتب ادعیه، جانماز، چادر نماز و ماسک همراه داشته باشند، البته در ورودی‌های حرم مطهر ماسک، کیسه نایلون و مواد ضدعفونی کننده دست در اختیار زائران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha