جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ماموستا محمدامین راستی

حوزه/ امام جمعه موقت سنندج گفت: وضعیت اقتصادی کنونی که همراه بیماری کرونا شده، بسیاری از خانواده های کم درآمد را درگیر خود کرده است و این روزها شاهد فشارهای اقتصادی بی سابقه روی اقشار کم برخوردار هستیم که دولتمردان باید برای اصلاح این وضعیت جدی تر و دلسوزانه تر کار کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا محمدامین راستی، صبح امروز در دیدار با جمعی از طلاب سنندجی که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار گردید، ضمن تبریک عید قربان، بیان داشت: فلسفه عید قربان برای انسان بسیار گسترده و وسیع است و درک آن ما را به درجات معرفی والا می رساند.

امام جمعه موقت سنندج گفت: در اصل قربان عید قربانی کردن خواسته ها و دلبستگی های انسان است، همانگونه که حضرت ابراهیم (ص)؛ خلیل الله در این روز مورد آزمون بزرگ خداوند قرار گرفت و بزرگترین دلبستگی اش که همان فرزندش اسماعیل بود را به اذن خداوند متعال به قربانگاه برد.

این عالم برجسته اهل سنت ادامه داد: لذا امروز را باید روز امتحان الهی دانست و باید بدانیم حق در زندگی امتحانات و آزمایش های بزرگی از ما از سوی خداوند متعال گرفته می شود که امیدواریم در این آزمون ها سربلند شویم.

ماموستا راستی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن دهه ولایت، بیان کرد: دهه ولایت را نباید تنها مختص به برادران شیعه دانست، بلکه این دهه مبین ادامه راه رسول الله (ص) می باشد.

امام جمعه موقت سنندج اضافه کرد: در دهه امامت و ولایت، راه رسول خدا در مسیر جدیدی قرار گرفت و همین امر باعث شد که اسلام با رحلت رسول اکرم (ص) بدون ولی باقی نماند.

وی در ادامه با انتقاد از وضعیت معیشتی مردم، بیان کرد: اولین نعمتی که خداوند به جوامع انسانی می بخشد، همان نعمت امنیت است و سایر نعمت ها بعد از این نعمت اهمیت و حتی هویت پیدا می کنند.

ماموستا راستی ادامه داد: با این حال باید اذعان کرد که وضعیت اقتصادی کنونی که همراه بیماری کرونا شده است، بسیاری از خانواده های کم درآمد را درگیر خود کرده است و این روزها شاهد فشارهای اقتصادی بی سابقه روی اقشار کم برخوردار هستیم که دولتمردان باید برای اصلاح این وضعیت جدی تر و دلسوزانه تر کار کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha