جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سیدجلال حسینی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران گفت: دولتمردان باید به شدت از تجمل‌گرایی دوری کنند و در مسیر فرامین و مطالبات مقام معظم رهبری به مردم و جامعه به ویژه اقشار مستضعف کمک کنند.

حجت الاسلام سید جلال حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، اظهار کرد: باید در ایام محرم، برای عزاداران و مخاطبین، هدف اصلی از قیام عاشورای حسینی تبیین و تشریح شود.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران گفت: باید به عزاداران و دوستداران اهل بیت(ع) بگوییم که امام حسین(ع) برای احیای سنت و فریضه امر به معروف و نهی از منکر این مسیر را انتخاب کرد.

این استاد حوزوی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: امسال بیماری کرونا باعث تعطیلی مراسم های مذهبی همانند نماز جمعه در کشور شد، لذا از شهروندان و هم استانی های عزیز درخواست می کنیم که برای جلوگیری از شیوع دوباره این بیماری، نهایت دقت را در رعایت پروتکل های بهداشتی و اجتماعی داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: همه در قبال سلامتی یکدیگر مسئول هستیم، لذا رعایت اصول بهداشتی نه تنها تضمین کننده سلامتی ماست، بلکه سلامتی دیگر افراد جامعه را تضمین می کند.

مدیر مدرسه علمیه امام باقر(ع) کامیاران گفت: یکی از برکات وجودی نام و یاد امام حسین(ع) در جامعه اسلامی، وحدت و برادری بین مردم است و به فرموده امام خمینی(ره) همین مجالس عزاداری باعث زنده شدن قیام عاشورا شده است.

وی تاکید کرد: ملت ایران همواره نشان داده اند که در برگزاری آیین های عاشورا بسیار با شور و شعور عمل می کنند و بی شک امسال نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی شاهد برپایی مجالس عزای حسینی در سراسر کشور به ویژه شهرستان کامیاران خواهیم بود.

حجت الاسلام حسینی در پایان به سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر اشاره کرد و بیان داشت: امروز دولتمردان باید به شدت از تجمل‌گرایی دوری کرده و در مسیر فرامین و مطالبات مقام معظم رهبری، به مردم و جامعه به ویژه اقشار مستضعف خدمت کنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha