پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مغیثی

حوزه/ امام جمعه ملایر گفت: تاکید بر لزوم دشمن شناسی، مطرح کرد: مردم ما در این سال ها به خوبی دشمن شناسی را معنا کرده‌اند، اما متاسفانه برخی از مسئولان در این بخش عملکرد ضعیفی داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام عباسعلی مغیثی، امام جمعه نهاوند در خطبه‌های این هفته نماز جمعه نهاوند با تسلیت ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) اظهار داشت: عزاداری در ایام محرم توصیه ای از جانب ائمه اطهار و برای زنده نگه داشتن یاد اهل بیت است و لذا نباید آن را تعطیل کرد.

وی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در عزاداری‌ها بیان کرد: همان طور که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند برگزاری عزاداری‌ها باید بر اساس نظرات ستاد کرونا و متخصصان باشد، بنابراین عزاداران باید در کنار استفاده از ماسک و نکات بهداشتی، فاصله گذاری های اجتماعی را هم رعایت کنند.

حجت الاسلام مغیثی با اشاره به استمرار شیوع ویروس کرونا و ایجاد مشکلات معیشتی برای مردم، خاطر نشان کرد: شرایط کرونایی وضعیت زندگی برای بسیاری از مردم خصوصا محرومین را سخت کرده است و بهتر است در ماه محرم تا جایی که امکان دارد به یاری نیازمندان بشتابیم.

وی با بیان اینکه درس عاشورا مقاومت در برابر ظالم است، عنوان کرد: امروز آمریکا مظهر ظلم در جهان است  بنابراین باید مراقب باشیم تا دشمنی که از در بیرون شده از پنجره وارد نشود.

امام جمعه نهاوند به جلسه اخیر شورای امنیت و شکست آمریکا اشاره کرد و گفت: در تاریخ سازمان ملل تا به حال سابقه نداشته که آمریکا تا به این حد منزوی و خوار شود و این اتفاق را باید ثمره مقاومت مردم دانست.

وی در پایان با تبریک هفته دولت، مهمترین وظیفه مسئولان را رسیدگی به مشکل معیشت مردم دانست و گفت: وظیفه امروز مسئولان نظارت بر بازار و خدمت به مردم برای جلوگیری از هرج و مرج قیمت‌ها است.

فروش اوراق سلف نفتی خلاف اقتصاد مقاومتی است

حجت الاسلام محمدباقر برقراری، امام جمعه ملایر نیز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته ملایر کربلا را دانشگاهی بزرگ دانست که دارای درس هایی برای انسان ها در طول تاریخ دارد و اظهار داشت: همان طور که کربلا مصاف حق و باطل بود، امروز نیز همان مصاف حق و باطل برقرار است و لذا وظیفه ما شناخت خوبی ها و بدی ها و دشمن اصلی است.

وی با تاکید بر لزوم دشمن شناسی، مطرح کرد: مردم ما در این سال ها به خوبی دشمن شناسی را معنی کرده‌اند اما متاسفانه برخی از مسئولین در این بخش عمل کرده ضعیفی داشته اند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه تفاوتی بین دولتمردان آمریکایی وجود ندارد، گفت: چه دموکرات ها و چه جمهوری خواه ها در آمریکا هدفشان یکی آن هم ضربه زدن به اسلام است و اقدام برخی از روزنامه ها در چاپ تصویر رنگی جوبایدن و ترامپ روزنامه ها نشان از عدم دشمن شناسی آنها است.

وی به مطرح شدن بحث گشایش اقتصادی توسط دولت واکنش نشان داد و مطرح کرد: منظور دولت از این گشایش، فروش سلف نفت بود که با ابهام های فراوانی نیز همراه بود.

حجت الاسلام برقراری تصریح کرد: این طرح بر خلاف اقتصاد مقاومتی است، چرا که دولت به جای فروش نفت خام، به دنبال آن است که فرآورده های نفتی را به فروش برساند اقدامی که آفات زیادی به همراه دارد.

وی با تاکید بر اینکه به جای فروش نفت خام باید فروش فرآورده های نفتی را شاهد باشیم، خاطر نشان کرد: از آنجایی که مردم در تنگنای اقتصادی هستند باید هرگونه ابهام در اجرای این طرح برطرف شود تا با اجرایی شدن آن شاهد رفع مشکلات اقتصادی کشور و جامعه باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مجید IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
    0 0
    متاسفانه برخی مسئولین دشمن نظام و اپوزیسیون نظام و برانداز و دشمن شاد کنند