پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
عباس گلرو - مجلس سمنان

حوزه/ گلرو با اشاره به مشکلات موجود در سطح ملی، یادآور شد: جوانان عزیز به پا خیزید این همان فراخوان رستاخیز عظیمی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم جوانان را بدان دعوت فرمود و مدیریت کشور را به جوانان تفویض و انقلاب را با دستان نسل جوان ابدی کرد. جوانان باید با نگاه عمیق به دستاوردهای عظیم انقلاب با امید به آینده و رویکرد آسیب شناسانه که ضعف ها و کاستی ها، کشور را راهبری و دولت آینده را برپا دارند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، عباس گلرو، در نشست علنی امروز(یکشنبه بیست و ششم مردادماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن گرامیداشت یاد شهدایی همچون حاج حسین همدانی، حاج حسن شاکری و سفیر شهید رکن آبادی و نگین شهدای مقاومت حاج قاسم سلیمانی، سالروز بازگشت آزادگان سرافراز را به میهن به ملت شریف ایران تبریک گفت و از خداوند برای آنها سلامتی و حسن عاقبت در دنیا و آخرت مسئلت داشت.

اصلی‌ترین مشکل استان سمنان کمبود آب است

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش، ادامه داد: حوزه انتخابیه ام یعنی شهرستان های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه با مشکلات متعددی مواجه هستند اصلی ترین مشکل کمبود آب است که طرح های تامین منابع آبی در دست پیگیری است و نیازمند مایت جدی دولت است.

وی تصریح کرد: ناتمام ماندن پروژه های راه و جاده مواصلاتی که مهمترین آنها جاده فیروزکوه-سمنان سالانه تعداد زیادی از عزیزانمان در این جاده مرگ کشته و زخمی می شوند، همچنین آزادراه حرم تا حرم که نیازمند تخصیص اعتبار جهت تکمیل این پروژه می باشد. از سوی دیگر گازرسانی به روستاهای فاقد گاز که نیازمند موافقت وزیر نفت برای حل مشکل سرانه خانوار است و ده ها پروژه عمرانی و زیرساختی ناتمام که ضروری است مورد عنایت جدی دولت قرار گیرد.

جوانان با نگاه عمیق به دستاوردهای عظیم انقلاب و رویکرد آسیب‌شناسانه؛ دولت آینده را برپا دارند

گلرو با اشاره به مشکلات موجود در سطح ملی، یادآور شد: جوانان عزیز به پا خیزید این همان فراخوان رستاخیز عظیمی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم جوانان را بدان دعوت فرمود و مدیریت کشور را به جوانان تفویض و انقلاب را با دستان نسل جوان ابدی کرد. جوانان باید با نگاه عمیق به دستاوردهای عظیم انقلاب با امید به آینده و رویکرد آسیب شناسانه که ضعف ها و کاستی ها، کشور را راهبری و دولت آینده را برپا دارند.

وی خطاب به نمایندگان مجلس، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اولویت مجلس را اقتصاد و فرهنگ  دانستند، عزیزان بنیان مشکلات امروز جامعه ما در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی به ویژه اقتصادی، فرهنگ است، فرهنگ تعامل اجتماعی باید ارتقا یافته و متعالی شود، فرهنگ عمومی جامعه و تعامل اجتماعی در تمام زمینه ها با آسیب جدی مواجه است، ریشه آن در عملکرد دستگاه های فرهنگی و آموزش و پرورش است که در پرورش انسان ها موفق عمل نکرده اند.

رئیس روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس، افزود: مشکلات ما قبل از آنکه از تحریم باشد از سوءمدیریت و سوء تعامل در داخل است، رانت و ویژه خواری، فساد، بی عدالتی، قانون گریزی و نادیده گرفتن حقوق یکدیگر همه ناشی از ضعف کارکرد فرهنگی است، یک نمونه از ضعف فرهنگی که به عنوان شاخص ارزیابی ما در تمام عرصه ها قابل مشاهده است، رانندگی است که متاسفانه عدم رعایت مقررات و قانون گریزی سالانه خسارت سنگین جانی و مالی به دنبال دارد. عدم رعایت قوانین و ضعف فرهنگی در سایر حوزه ها نیز همین آسیب ها را بر جامعه تحمیل کرده است.

گلرو خاطرنشان کرد: امروز بیش از هر چیزی به ساختن فکر و اندیشه و فرهنگ نیاز داریم، برخی رویه ها باید اصلاح شود، فاصله طبقاتی که با دست خودمان ایجاد کرده ایم باید برچیده شود، رویه اشرافی گری برخی مسئولان آسیب جدی بر جامعه و اعتماد مردم وارد کرده است. خط قرمز ما مردم هستند که حل مشکل آنها به ویژه اقشار ضعیف و کم درآمد بارها مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و لذا حقوق آنها به هیچ وجه نباید وجه المصالحه قرار گیرد، یقین دارم در گام دوم این رویه ها نادرست با ایمان و اراده و اخلاص جوانان متعهد و متخصص اصلاح خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در بیان مشکلات حوزه بین المللی خطاب به کشورهای منطقه، عنوان کرد: ما برای دفاع از عزت و کرامت امت اسلامی ایستادیم، هزینه دادیم، قاسم سلیمانی هم دادیم، اما مکتب و گفتمان ما پیروز شد، برخی حکومت های فاسد و مزدوران آمریکا و اسراییل ایران هراسی را رواج دادند و گفتند ایران به دنبال سیطره بر کشورهای عربی است، ما به دنبال سیطره نبوده و نیستیم، ما یک رسالت تاریخی داشتیم که انجام دادیم و فرق است بین منافع ملی زودگذر با رسالت تاریخی ماندگار.

وی خطاب به مردم سوریه، عراق و لبنان و پارلمان های کشورهای دوست و همسایه، افزود: وظیفه ما بود که به درخواست دولت هایتان برای مبارزه با تروریسمی آمریکا و اسراییل و برخی متحدان منطقه ای آنها خلق کرده بودند در کنار شما بایستیم، اما بدانید که امروز همین قدرت های فاسد به دنبال این هستند که دستاوردهای ما و شما برای مبارزه با تروریسم را پایمال و تروریسم را بار دیگر بر مقدرات ملت ها حاکم کند، آمریکا به دنبال بی ثباتی در منطقه است، نگذارید بر مقدرات شما سلطه یابد.

گلرو یادآور شد: حکومت های عربی منطقه که با پناه بردن به آمریکا و اسراییل عدی سازی روابط با رژیم جعلی اسراییل به دنبال کسب منافع آنی هستند بدانند که فلسطین فروختنی نیست، فلسطین به فلسطینیان تعلق دارد و سنت الهی این است که حق به صاحبان اصلیش بازگردد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تصریح کرد: یهودیان جهان بدانند که ما با یهود مشکلی نداریم، مشکل ما با اشغالگری است، همانطور که رهبری فرمودند این ادعا که ما به دنبال نابودی یهودیان و به دریا ریختن آنها هستیم یک دروغ است، ما دنبال پایان دادن به اشغالگری و رژیم جعلی اسراییل هستیم، مقامات شما جنایت می کنند و ننگ تاریخی به جای می گذارند. اجازه ندهید این جنایت و اشغال ادامه یابد. ما طرح صلح دموکراتیک برای حل مساله فلسطین داریم که رهبری جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد کردند و طی نامه ای رسما به ثبت سازمان ملل و شورای امنیت رسیده و آن طرح رفراندوم در سرزمین تاریخی فلسطین است. به دولتمردان آمریکا می گوییم شهادت قاسم سلیمانی آغاز مرحله جدید برای تمام منطقه است نه تنها راهبرد منطقه ای ایران دچار ضعف یا عقب گرد نشده بلکه با شدت و پیچیدگی بیشتری به مسیر خود ادامه خواهد داد و کمترین هزینه ای که باید بپردازید خروج از منطقه است.

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: ناکامی آمریکا در قطعنامه تمدید تحریم تسلیحاتی بیش از گذشته انزوای آمریکا و شکست یک جانبه گرایی این کشور را نشان داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در کلام آخر با گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: جای تو خالی و دلمان تنگ است، قسم به دستی که بر زمین افتاد، پرچمی که در مقاومت برافراشتی بر زمین نخواهیم گذاشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha