پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله ناصری از علمای نجف اشرف درگذشت

حوزه/ ائتلاف فتح عراق با صدور بیانیه ای درگذشت آیت الله شیخ محمد باقر ناصری از علمای عراق را تسلیت گفت و اشاره کرد: این عالم فقید عمر خود را در راه دعوت به دین خدا و نشر اندیشه اسلامی و تربیت نسلی از جوانان آگاه سپری کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ائتلاف فتح عراق با صدور بیانیه ای درگذشت آیت الله شیخ محمد باقر ناصری از علمای عراق را تسلیت گفت و اشاره کرد: این عالم فقید عمر خود را در راه دعوت به دین خدا و نشر اندیشه اسلامی و  تربیت نسلی از جوانان آگاه سپری کرد.

این ائتلاف عراقی ادامه داد: آیت الله محمد باقر ناصری از مردان علم و عمل و از بزرگان جهاد و مبارزه و چراغ درخشانی در نجف اشرف و شهر الناصریه بود. او خالصانه در راه خداوند متعال تلاش کرد و از اعتقادات و اندیشه های مستحکم دینی دفاع نمود و حامل فرهنگی بزرگ و بصیرت بود، همین مسئله باعث شد بتواند نسلی از فرزندان آگاه را تربیت کند. آیت الله ناصری یکی از ارکان مقابله با دیکتاتوری و بعثی ها به شمار می رود و او حامی عراقی ها در مقاومتشان در برابر طاغوت بود و در هر مسئله و حادثه ای موضع گیری داشت.

ائتلاف فتح در بیانیه خود تصریح کرد: زندگی مردان بزرگی مثل آیت الله ناصری، متن اصیلی از کتاب معرفت و پیام محکمی در پروژه انقلاب و اصلاحات سیاسی است و صفحه ای از تاریخ این ملت به شمار می رود. با درگذشت این عالم فقید، عراق و به ویژه شهر ناصریه یکی از ارکان جنبش آگاهی بخش که در دهه پنجاه قرن گذشته آغاز شد و با تلاش علما، متفکرین و به برکت خون شهدا ادامه یافت را از دست داد. او زمانی از میان ما رفت که عراق همچنان به او نیازمند است و اکنون به این شخصیت بزرگ فکری بسیار نیازمندیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha