شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه شیراز

حوزه/ امام جمعه شیراز با تأکید بر لزوم برگزاری جلسات مجمع نمایندگان فارس به صورت مستمر، گفت: مجلس قبلی در جهت اصلاح ساختار بودجه قول هایی داده بود که انجام دهد اما توفیقی حاصل نشد و امروز یکی از مسائل تامین عدالت در کشور، منتظر اقدام مجلس است و مطالعه و بررسی می خواهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین لطف الله دژکام، امروز در نشست تخصصی با مجمع نمایندگان مردم فارس در مجلس شورای اسلامی که در سالن اجتماعات دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در فارس برگزار شد، با اشاره به اینکه احساس من این است که همه در یک مسائلی که مرتبط با سرنوشت استان بوده دغدغه مشترک داریم، اظهار داشت: همین دغدغه مشترک خود زمینه وحدت خواهد بود.

وی با تصریح اینکه عموما هدف کلی و نهایی همه نمایندگان فارس یکی بوده و آن توسعه عدالت محور استان است، اضافه کرد: همه همین موضوع را دنبال می کنند و پا را فراتر از این نمی گذارند.

نماینده ولی فقیه در فارس عنوان کرد: جلسات مجمع نمایندگان فارس باید به صورت مستمر و صمیمانه استمرار داشته باشد ولو اینکه به نظر برسد اثر ندارد اما دور هم نشستن اثر دارد.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) فرمودند با دور هم نشستن مومنان رحمت الهی نازل می شود، باید مستمرا نمایندگان استان با یکدیگر جلسه بگذارند تا همدلی و صمیمیت تحکیم شود و برای حل مسائل استان ظرفیت های بیشتری ایجاد شود.

امام جمعه شیراز در خصوص عدالت تاکید کرد: عدالت مسئله ای است که ما در کشور به عنوان یک معظل در برابر خود داریم، اصلاح ساختار بودجه است که رهبر انقلاب نیز بر روی آن تاکید دارند، نگاه مقام معظم رهبری در اصلاح ساختار بودجه به این بود که عدالت باید در آن تامین شود.

وی بیان کرد: در مرحله نخست باید ملاکی برای عدالت تعریف شود و طبق آن جلو رویم، یکی از راه های حل این مسئله که بسیاری از مشکلات امنیتی و اختلافات بین حوزه های مختلف را از بین می برد این است که متناسب با سرانه تقسیم شود یعنی مقداری از بودجه که داریم مربوط به ۸۰ میلیون جمعیت است و هر کس به اندازه خود و نیازش سهمش در منطقه تقسیم شود.

حجت الاسلام والمسلمین دژکام گفت: مجلس قبلی در جهت اصلاح ساختار بودجه قول هایی داده بود که انجام دهد اما توفیقی حاصل نشد و امروز یکی از مسائل تامین عدالت در کشور، منتظر اقدام مجلس است و مطالعه و بررسی می خواهد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha