چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کرونا

حوزه/ مدیرکل مدیریت بحران استان قم گفت: برای مقابله با کرونا در جلسات مدیریت بحران استان ۴۸۷ مصوبه، ۱۴۰ جلسه فرعی با ۵۰۰ مصوبه ثبت‌شده و بیش از ۹۰ درصد مصوبات اجرایی و ۱۰ درصد مانند تکمیل بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و بیمارستان مادر نیز در حال اجرا است.

محسن اروجی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به روند شیوع ویروس کرونا در کشور و استان قم اظهار داشت: شناسایی و اعلام این بیماری از استان قم بود و از روز ۳۰ بهمن‌ماه سال گذشته مدیریت استان وارد مرحله مبارزه با این بیماری شد. 

وی از تشکیل ستاد مبارزه با کرونا در استان در همان روز نخست خبر داد و افزود: کارگروه سلامت و ستاد پیشگیری و هماهنگی و پاسخ به بحران استان به ریاست استاندار قم کمتر از سه ساعت تشکیل‌شده و به‌صورت شبانه‌روزی آغاز به کار کرد. 

مدیرکل مدیریت بحران استان قم نخستین اقدام ستاد مبارزه با کرونا و پاسخ به بحران استان را تدوین شرح وظایف دستگاه‌های دولتی و خصوصی دانست و تصریح کرد: قبل از آغاز به کار ستاد ملی مبارزه با کرونا در کشور، استان قم بسیاری از اقدامات خود را آغاز کرده بود. 

وی تشکیل جلسات تخصصی در دانشگاه علوم پزشکی را در روز دوم وقوع بیماری به مدت یک شبانه‌روز موردتوجه قرارداد و گفت: جلسه با حضور پزشکان، متخصصان و ویروس شناسان تشکیل‌شده و تمام اطلاعات روز دنیا درباره روش‌های پیشگیری و رفتارهای ویروس موردبررسی قرارگرفته و دستورالعمل‌های ابتدای تدوین شد. 

اروجی تعداد جلسات تشکیل‌شده ستاد بحران استان را بیش از ۴۵ جلسه عنوان و بیان کرد: جلسات تا روزی دو بار نیز تشکیل‌شده و تا امروز ۴۸۷ مصوبه، ۱۴۰ جلسه فرعی با ۵۰۰ مصوبه ثبت‌شده و بیش از ۹۰  درصد مصوبات اجرایی و ۱۰ درصد مانند تکمیل بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و بیمارستان مادر نیز در حال اجرا است. 

وی ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی و پروتکل‌ها را به همه مراکز فرهنگی، مذهبی و اجتماعی تشریح و خاطرنشان کرد: به دستور استاندار تمام وظایف بین دستگاه‌ها و معاونت‌های استانداری تقسیم‌شده و به هر بخش وظایف و مسئولیت‌های مشخص‌شده دارند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های ستاد مبارزه با کرونا را هماهنگی و کمک دانشگاه علوم پزشکی دانست و تأکید کرد: با توجه به حجم بیماران بستری در بیمارستان‌ها باید فشار کار از دانشگاه علوم پزشکی کم شده و تنها به مسئله درمان می‌پرداخت. 

وی اجرای طرح ملی بسیج مبارزه با بیماری را یکی از راهکارهای کم شدن بستری‌ها در بیمارستان‌ها دانست و خاطرنشان کرد: طرح بسیج ملی به ریاست فرماندار و با محوریت مرکز بهداشت استان عملیات غربالگری، نظارت و ضدعفونی معابر و امکان، تأمین اقلام موردنیاز در استان بر اساس مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا را اجرایی می‌کرد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
    0 0
    چرا سالنها پذیرایی رو نمی بندید هنوز در رستورانها مراسم عزا برگزار میشه دعوت میکنند نرویم ناراحت میشن اگر بریم کرونا می گیریم تو رو خدا ببندید
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۹
    0 0
    سلام چرا سالن هي عقد وعروسي بسته نميشه