جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس گفت: همزمان با فرا رسیدن عید امامت و ولایت تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد مالی از محل کمک‌های موقوفات و خیرین آزاد می شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید عباس موسوی، ظهر امروز در نشست مشترک شورای خیرین استان فارس که با حضور مدیر کل و معاونین سازمان زندان‌های استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: مسلماً یکی از رسالت‌های اصلی ندامتگاه ها اصلاح و تربیت است که باید به آن توجه فراوان داشت.

وی افزود: آموزش زندانیان و اصلاح و تربیت مجرمین نقش اساسی در جلوگیری از ارتکاب جرم دارد و هر چه مبانی تربیتی و آموزشی در زندان ها افزایش یابد و قوی تر شود قطعا شاهد کاهش جرم خواهیم بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس اضافه کرد: متاسفانه بسیاری از این افراد به دلیل اینکه به لحاظ اجتماعی با مشکلاتی مواجه بوده اند و از امور معنوی فاصله داشته‌اند در زندگی خود نآگاهانه مرتکب جرم شده اند و همانطور که مشاوران و متخصصان بر آموزش و تربیت یکایک افراد جامعه تاکید دارند؛ با آموزش های فرهنگی قرآنی و اصول تربیت اسلامی نیز می توان رویکردهای اخلاقی درمیان زندانیان و مجرمین ایجاد کرد که موجبات تغییر در رفتارها و شیوه زندگی شان پدید آورد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات موثری به همین منظور و از سال‌های گذشته با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و سازمان زندان‌ها آغاز شده است، گفت: تجربه برگزاری کلاسهای قرائت و حفظ قرآن کریم و استفاده از ظرفیت تبلیغی حوزه های علمیه و اعزام مبلغان روحانی به زندان‌های استان فارس در ایام مختلف سال نمونه‌های موفقی از تلاش برای آموزش، اصلاح و تربیت در ندامتگاه های فارس بوده است که باید تداوم یابد.

حجت الاسلام موسوی در ادامه این نشست از تلاش های این اداره کل برای آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد مالی تاکید کرد و افزود: این کار خداپسندانه ان شاءالله در سه مرحله در طول سال اجرا خواهد شد و در مرحله نخست آن به مناسبت عید سعید غدیر خم، عید ولایت و امامت، تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد مالی با هماهنگی با سازمان زندان های استان فارس آزاد خواهند شد.

وی با بیان اینکه این اقدام از محل موقوفات منطبق استان و کمک های خیرین صورت می پذیرد، ابراز کرد: اسامی این افراد از سوی سازمان زندان ها تهیه می شود و شامل افرادی است که دیون آنها زیر ۱۰ میلیون تومان است که با مشارکت خیرین و از محل موقوفات منطبق استان فارس تا سقف ۸۰۰ میلیون ریال پرداخت می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در پایان تصریح کرد: آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد مالی تداوم خواهد داشت و به یاری خداوند در سالروز ولادت نبی مکرم اسلام و همچنین ۱۲ بهمن ماه سال جاری نیز این طرح اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است، در سال گذشته اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از محل کمک‌های خیرین و موقوفات منطبق تعداد ۲۶ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد را در این طرح با پرداخت هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد ریال آزاد کرده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha