جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
  ۱۹۴ سازمان اسلامی بریتانیا در بحران کرونا کمک‌رسانی کردند

حوزه/ یک گزارش جدید با نام «همسایه کناری» که توسط انجمن خیریه های مسلمان بریتانیا نوشته شده، نشان داد که چگونه خیریه های مسلمان در سرتاسر این کشور به نیازمندان در بحران کرونا کمک رسانی کرده‌اند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از ۵pillarsuk، یک گزارش جدید از کار عظیمی که خیرین مسلمان بریتانیا برای کمک به نیازمندان در سرتاسر دوران بحران کرونا انجام داده‌اند پرده برداشت.

گزارش «همسایه کناری» که توسط انجمن خیریه‌های مسلمان نوشته شده، ۱۹۴ خیریه اسلامی را شناسایی کرد که در فعالیت برای تامین نیازهای غذایی و دارویی افراد نیازمند در حمایت از قربانیان خشونت خانگی، دانشجویان و والدین مجرد بوده اند.

براساس این گزارش، بسیاری از مساجد که به دلیل شیوع ویروس کرونا مجبور به بستن درهایشان شدند، در مقابل برای حمایت از جامعه محلی به مراکزی برای سازماندهی بانک غذایی یا ارائه آموزش به داوطلبان تبدیل گردیدند. وجوهی نیز برای کسانی که از نظر مالی ضربه‌های سختی خورده بودند در نظر گرفته شد.

برای مثال بنیاد ملی زکات، خیریه‌ای که به افراد در سراسر کشور کمک‌های مالی ارائه می‌داد شاهد افزایش تعداد برنامه‌ها بوده و در حال حاضر هر ۱۵ دقیقه یک بار درخواستی دریافت می‌کند. بسیاری از خیریه‌ها نیز وظیفه کفن و دفن و حمایت‌های مشابه‌ را به عهده گرفتند.

فادی ایتانی مدیرعامل انجمن خیریه های مسلمان گفت: گزارش ما نشان می‌دهد که چگونه در زمان بحران کرونا، جامعه مسلمانان از بالا و پایین بریتانیا و به طور جمعی صرف نظر از مذهب، نژاد، وضعیت مهاجرت، سلامتی و ثروت آن‌ها، برای حمایت از همسایگان خود در زمان نیاز جمع شده‌اند.

وی گفت: این بیماری همه گیر دنیا را در مسیر خود متوقف کرده است و تمام بشریت را لرزاند. هیچ ملتی از آسیب‌های آن در امان نماند و جهان مانند گذشته ایستاده است. ما این گزارش را با یاد جان‌هایی که در چند ماه گذشته از دست رفته شروع می‌کنیم و هنگام دعا و نیایش به یاد خانواده‌هایی هستیم که عزیزان‌شان را در بریتانیا و سراسر جهان از دست داده‌اند. ما از این طریق هم می‌توانیم به همدیگر نزدیک شویم و این گزارش اثبات قدرت اتحاد، جمع کردن منابع و مراقبت از همسایگان است. این گزارش همچنین برخی از چالش های پیش روی سازمان ها و گروه های محلی در هنگام بحران را مشخص می کند و توصیه‌هایی برای آینده دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha