جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
ماه محرم

حوزه/ استاد حوزه علمیه خراسان گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز عید قربان در ارتباط با ایام اقامه عزای حسینی راه روشن آینده را ترسیم کرد که نمود و نمادی از معرفت و معنویت عقلانیت انقلابی است.

حجت‌الاسلام مهدی مکرمی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی عید قربان، اظهار کرد: مواجهه مستحکم و کوبنده با استکبار جهانی و آمریکا و اروپا و برخورد فعال و تأثیرگذار و بازدارنده در برابر تحرکات دشمن و موضع‌گیری قاطع در برابر منفعلین و وادادگان سیاسی در داخل کشور اعم از مسئولان و غیرمسئولان که متأسفانه دل در گرو ارتباط با غرب داشته و فرصت‌سوزانه به انتظار وعده‌های توخالی اروپا نشسته و برای نتیجه انتخابات آمریکا وقت می‌گذرانند، از نقاط برجسته این سخنرانی بود.

وی با اشاره به ضرورت توجه جدی به مشکلات اقتصادی و به‌خصوص شرایط سخت معیشتی مردم، افزود: رهبری در این سخنرانی با اشاره به علاج داشتن همه مشکلات، بر برنامه‌ریزی برای مشکلات فوریتی معیشتی مردم و ارائه راهکار تأکید ویژه داشتند.

حجت‌الاسلام مکرمی با تقدیر و سپاس از مردم صبور و شکور ایران انقلابی که علاوه بر تحمل مشکلات، با صبر و ثبات مسئولانه و ایثارگرانه در صحنه مواسات و احسان و همدلی حضور دارند، اضافه کرد: همان‌گونه که رهبری تأکید داشتند مردم کار خود را کرده‌اند مسئولان باید بیشتر از هرزمان در خدمت این مردم بی‌نظیر باشند.

وی ادامه داد: تأکید ایشان بر همبستگی مردم، همدلی مسئولان، توجه به علم و فناوری و اقتصاد مقاومتی، ازجمله موضوعات مهم این سخنان بود.

حجت‌الاسلام مکرمی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب اسلامی در این بیانات با لطافت و ظرافت و هنرمندی پاسخ بسیاری از شبهات ذهنی مردم، سرگشتگی و حیرانی مسئولان و قصد و اراده خبیثانه دشمن را دادند که اهل دقت باید در آن تفحص کرده و اصطیاد کنند.

وی تصریح کرد: همچنین سخن از همبستگی اجتماعی و اتحاد و وحدت داخلی و نیز به‌هم‌پیوستگی با هم‌پیمانان راهبردی که در بیان حضور مسئولانه دو سردار آسمانی مقاومت در اتصال دل‌ها در این‌سوی مرز و آن‌سوی مرز و در سیل خوزستان انجام شد یک الگوی ماندگار و قابل پیگیری برای آینده است.

حجت‌الاسلام مکرمی گفت: رهبر انقلاب از دو چهره شاخصِ جهادی و انقلابی که تربیت‌شده دامان انقلاب‌اند؛ شهید باقری و شهید سلیمانی نام بردند. این یادآوری‌های مکرر و معنادار ایشان از حاج قاسم پیام‌های زیادی برای ما دارد و باید بدانیم حاج قاسم چه کرده بود که این‌گونه از نایب امام زمان (عج) دل برده است؟

وی افزود: تأکید مکرر ایشان بر این‌که باید در پی دولت جوان حزب‌اللهی باشیم باید برای ما جای تأمل باشد. آیا جز این است که همه ما باید تلاش کنیم، استقرار دولت جوان حزب‌اللهی تبدیل به یک گفتمان شده و مطالبه عمومی برای آن انجام شود.

حجت‌الاسلام مکرمی اضافه کرد: عمق و نفوذ و پیامدهای این سخنرانی را باید در برهم زدن معادلات دشمن در اقدامات آینده و خنثی‌سازی تحرکات زیرپوستی عاشقان مذاکره با آمریکا و تحرکات بیشتر قوای سه‌گانه در علاج مشکلات اقتصادی و برخورد با عواملی که از سوی دشمن و با پول دشمن درصدد اختلالات امنیتی و سیاسی در اقتصاد کشور و بازار ارز و قیمت‌ها هستند، دید.

این استاد حوزه گفت: هم‌چنین در این سخنرانی در ارتباط با ایام اقامه عزای حسینی راه روشن آینده ترسیم شد که نمود و نمادی از معرفت و معنویت عقلانیت انقلابی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha