جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز خبرنگار

حوزه/ لازمه غلبه بر خط تحریف به عنوان یکی از کلیدی ترین رسالت های خبرنگار انقلابی، تأکید همه جانبه بر بصیرت دینی و انقلابی و مجاهدت خستگی ناپذیر در جبهه رسانه ای و فرهنگی است.

 به گزارش خبرگزاری حوزه، هر چند نُحوست کرونا پس از گذشت بیش از شش ماه هنوز دست از سرمان برنداشته و با این معضل عالمگیر همچنان دست و پنجه نرم می کنیم، اما به اعتقاد بنده تقارن روز خبرنگار امسال با دهه ولایت و عید سعید غدیر خم را باید به فال نیک گرفت و ان شاء الله به لطف الهی و عنایات اهل بیت(ع) و به حق امیرالمؤمنین علی(ع) در آینده ای نزدیک بر این بلیه به شدت نگران کننده فائق می آییم.

استاد صاحب نفسی از اساتید مبرز حوزه می گفت "خبرنگاری حرکت در مرز بین بهشت و جهنم است" و این سخن یعنی این که هم می توان در لباس خبرنگاری سعادتمند هر دو سرا شد و هم خسرالدنیا و الآخره لقب گرفت.

از این منظر اگر به حرفه خبرنگاری با دقت بنگریم به خوبی متوجه می شویم که کار بسیار سخت و دشواری است؛ به ویژه این که در تراز نظام و انقلاب اسلامی، یک خبرنگار در عین بهره مندی از شاخصه های حرفه ای گری می بایست همواره تقوا، اخلاق و انصاف را در فعالیت هایش سرلوحه قرار داده و به معنای واقعی کلمه فردی باشد که در مسیر تحقق اهداف و آرمان های والای دینی و انقلابی سر از پا نمی شناسد و گرنه کم نیستند کسانی که در گذر از این سال ها یا عافیت طلب و راحت گزین شده اند و یا جاهلانه یا مغرضانه در مسیری خلاف مصالح انقلاب و منافع واقعی این ملت قدم و قلم می زنند.

به ویژه در عصر انفجار اطلاعات و در دورانی که عده ای آن را دوران فرا ارتباطات لقب داده اند و مسلم است که در چنین مقطعی ضرورت دانایی و آگاهی بیش از پیش دارای اهمیت است، جریان مؤمن و انقلابی باید بتواند متعهدانه در عرصه خبر به شکل تخصصی و موثر واقع شود.

ما اگر نگاهی دیگرباره نیز به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب به خصوص در رابطه با موضوع رسانه و فضای مجازی بیندازیم، بیش از پیش به عمق مطالبه ی مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم شکستن محاصره تبلیغاتی علیه کشور به عنوان اقدامی ریشه ای و مهم، پی می بریم.

بر این اساس خبرنگاران و فعالان رسانه ای که دل در گروی انقلاب خمینی کبیر و هدایت های داهیانه خلف صالحش امام خامنه ای عزیز دارند، می بایست ضمن مطالبه گری برای تحقق موارد مندرج در این بیانیه، روح امید به آینده و تاکید بر توانمندی ملی و داخلی را به عنوان ضرورتی باید و حتمی به افکار عمومی انتقال دهند.

از سویی باید توجه داشت که تحقق این بیانیه بسیار مهم در گام دوم با تاکید بر روح «امید به آینده» و «ما می توانیم» ما را به هدف «ایران قوی» می رساند و این مهم بی تردید بدون نقش آفرینی رسانه ای و مجاهدت انقلابی خبرنگاران محقق نخواهد شد.

نکته حائز اهمیت دیگر این که به منظور پاسخگویی بجا و صحیح به شبهه پراکنی دشمن علیه دین و گزاره های دینی و مسایل حاکمیت اسلامی و اعتقادات مردم، می بایست تکنیک ها و شیوه های جریان مقابل را به خوبی بشناسیم تا بعد بتوانیم با شناخت درست به آن ها پاسخ دهیم؛ ناگفته پیداست که لازمه غلبه بر خط تحریف که امروز دغدغه جدی سکاندار انقلاب است، تأکید همه جانبه بر بصیرت دینی و انقلابی و مجاهدت خستگی ناپذیر در جبهه رسانه ای و فرهنگی است.

سید محمد مهدی موسوی 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha